Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

kärringsvall

Av Kvasthilda - 14 december 2011 08:24


Men guuuuuuu' förbannat. 

Har sovit skiiiitdåligt inatt. Varmt o vidrigt. Vaknade klockan ETT.... Eller 01.09 tror jag mobilklockan visade när jag med ett trött öga kikade efter. O en jävelusiskt tandvärk. Igen. Andra förbannade visdomstandfen som bänglar. Eller sista. Den fjärde. Har ju bara en kvar nu. Förra gången hade det bildats en ficka där det samlades nån liten matrestsmuledutt som infekterade hela skiten. V-ä-rkar som om det är samma sak nu. Aj Aj Ont. 

Somnade om igen efter att ha svalt en värktablett o vaknade väl hundra gånger innan mobilväckningen satte igång. 

Kollade in var kollegan befann sig (tack o lov att man kommer in på tfören med iPhönen!). Stackarn som jag ringde o väckte igår kväll. Han var barnledig o fick gå ut o jobba 00.15 efter en VAB-dag... Hur jävla kul är det då??? Psf gör lite som de vill.... Hur som haver var han inte alltför långt borta så jag ringde upp honom - o se där. Han hade försökt ringa mig men inte kommit fram. FLERA gånger. Fanns inget på mobilen när jag ringde honom men efter en stund trillade smsen in om att x försökt ringa. Vad är det för jävla mottagning?? Eller skitfel? 

Ringde upp jobbmobben med iPhönen o då ringde den minsann. 

Vi hängde av vagnar o jag fick fortsätta direkt. Aaahhh kanske kommer hem tidigt då... Jo, tjena hyena. 

Fjärren undrade vad det var för tåg jag kom med.

"Var ska du ta vägen i Kiruna??" 

"Men.. parkera på KirC!"

Eeehhh. Jaha? Fick ställa vagnarna på spår 4 o växla över till spår 2 med loken. O ett nytt jävla bängel satte igång. När jag bytte hytt - o lok för den delen, gick bromsen till så fort jag gav pådrag. Men va faaaan nu då?? 

Gick tillbaks o gjorde om hela proceduren o tillbaks o börja om igen. Samma sak hände igen. aAaaarrrrgggghhhh. Ringde lokledningen o frågade vad jag glömt. Környckeln i S? Den ligger i S.... Gick tillbaks o gjorde om allt en gång till.... Men vänta nu....? Gjorde jag det i rätt ordning förra gången?? Njaeee... Kanske inte. Tillbaks till körhytten i andra loket drog igång o voila. Det funkade. Alltså hade jag gjort nåt fel första gången. Gångerna. Ringde lokledningen igen o meddelade att allt gick bra o att jag just antagligen gjort nåt i galen ordning. Han skrattade o sa "hade det varit en IORE eller Dm3 hade du fixat det va?" Jopps... Noll o nada erfarenhet på de här jäkla Rc-loken vad gäller klargöring o avställning. Därav min oerhört jävliga nervositet igår. 

Pratade med växlingen o de sa att tåget brukar gå in på spår 2 direkt. Ja, men tack för den då... För fan. Så nästa gång jag har den här turen meddelas fjärren att jag går direkt in på tvåan, kopplar loss o stänger av. Sådeså. Å andra sidan kan jag fixa det där med bromsen nu. Tåget har bytt nummer efter tidtabellbytet i måndags så fjärren var lite vilse. 

Men nu är jag hemma o hinner vila nån timme innan man ska påt igen. Tillbaks till gälka, fast med malm. Varannan dag ännu? Ja då går den nog idag. Må-On-Fre. Fast det blev ju rockad på det sist förstås. Å andra sidan har jag samma tur i morrn så nån dag kanske man slipper? Blir lite totaslut i luvan i morgon natt annars.... 

Nåja, Go'Morron (Norrbotten) Världen. 

 
 
T

T

14 december 2011 15:13

Undrar vad "kärringsvall" är för något? Äldre kvinnor än DU känner inte nödvändigtvis till det... Men MÖRKT blir det ju fort så här års i alla fall!!!!

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards