Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 november 2012

Av Kvasthilda - 1 november 2012 12:26


Ahh, så skönt. Även om jag inte känner mig speciellt utvilad har jag fått sova "ostört" inatt. Ostört så tillvida att Psf inte ringt o stört mig under jouren. Att min näsa och huvudet inte låtit mig sova speciellt bra är ett annat problem. Täppt i näsan o andnöd. 

Gullegumman. Fick precis besök av Tyra i fåtöljen. Hon brukar inte ha tålamod att komma o lägga sig i mitt knä men var väl ovanligt sällskapssugen idag. Vår inbrytarprinsessa. Hon bryter sig in i garderober och sovrum där hon inte får vistas. Alltid roligare att ta sig in i stängda rum. Att det sen inte är alls så intressant när man väl tagit sig dit är en annan sak. Maken brukar skratta åt henne där hon hänger på ytterdörrens trycke för att försöka öppna den. Hon vill inte vara ute men att öppna dörrar, lockar alltid. Oftast är dörren låst så det spelar ingen roll hur tung hon gör sig där hon klamrar sig fast vid handtaget, dörren förblir stängd. 


Kvarterets smågrabbar knackade på vår dörr igår. Kråkan tittade på nån teveserie o ville att jag skulle öppna för jag "vet var godiset är". Öppnade o KaBoom. Bus eller Godis?!?, förstås. Gick o plockade fram godiset vi köpte häromdagen för detta tillfälle. Hällde upp det i en glassburk o tog den till dörren. Den var fylld nästan till brädden. Skrammel sa det, o fyra giriga nävar dök ner i den, "nöthotet" till trots (Du kan få dem! sa allergikern till en av de andra) o burken lämnades med bottenskrapet kvar. WOW. Fyra små nävar som var som traktorskopor! Men lyckliga blev de. Senare kom en storasyster förbi, målad i ansiktet men med orden, "Nej, det är inte Halloween". Hennes ryggsäck var sprängfylld med tunga böcker. Dags för avlämning av julböckerna.

"O du vill inte ha godis?"

"Nej."

"Vad är det för fel på dig då?

Tror hon godisvägrar just nu. Klok flicka. Nåt kilo lättare lämnade hon också vår tröskel, lika lycklig hon. 


O för att knyta an till ordfajten ovan. Kolla det här: 



Tänk om det varit bokstäver med lite pondus? XYLOFONS?  


Av Kvasthilda - 1 november 2012 09:00


Tema nr 285 Startklar(a)

306/365


Eftersom temat egentligen heter startklar med ett a får jag väl säga att mitt lok och jag står startklara att rulla iväg från Kiruna, bara persontåget från Norrlandståg rullat förbi. Just här är det, som synes mitt i vägen för mig. Jag ska ut på spåret rakt fram medan Norrlandståget kommer från spåret till höger. Det är dubbla växlar här. 

O startklart står även november månad. Jisses vart tog tiden vägen? Det är ju bara två månader kvar av detta år. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards