Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 november 2012

Av Kvasthilda - 9 november 2012 18:04


Jag sitter på hotellet i Narvik och fördriver tiden med teveprogram. På datorn. Har några timmar kvar innan andra delen av dagens skift träder i kraft och jag återvänder hemåt. Slutar nån gång vid femsnåret i morgon bitti. Hoppas hinna få mig en liten stunds sömn innan det. Just nu känns det som om jag skulle kunna somna men om jag lägger mig i sängen för att verkligen somna har jag en känsla av att det går över. Hopplös på det där med lurstunder. Inget kalixblod i mig alls. Där stular de en stund både nu o då. 

Undrar när jag ska hinna melodikryssa i morrn? På eftermidda'n nån gång. Om jag lyckas somna när jag kommer hem vill säga. 

Undrar om Gubben kommer hem. Han visste inte. Lite dyrt att köra elementen i stugan när det drar rätt igenom väggarna. Han är sjuk. Men vad ska han hem o göra? Han ska tillbaks ner igen efter helgen o det är ändå fyrtio mil enkel väg. Jag jobbar som en galning hela helgen o hinner inte vara hemma alls. Först på söndag eftermiddag. Får "helg" på måndag. Sen är det Q4 o direkt på det en tidig svappavaara. Typiskt. De fantastiska elva timmarna. Inte fullt tolv. Slutar 16.31 eller nåt o börjar 03 nånting. 43. Det är preciiiiiis så den är laglig. *suck* Undrar om det är SÖMen eller om det blivit handpåläggning där? Fast SÖMen räknar ju de där elva timmarna. Det är SÖMens styrka. O det som vi avskyr mest av allt. Voj Voj. 

Nåväl. Vi hörs i morgon om jag inte lyckas svamla till nåt mer idag. 


Av Kvasthilda - 9 november 2012 09:00


Tema nr 150 Kvällsjobb

314/365


Mitt jobb är ju verkligen ett kvällsjobb. O nattjobb. O dagjobb. O helgjobb. O jobb när som helst på dygnet. O året.  I år skulle jag ha jobbat på julafton men jag har semester den veckan. Dock har jag fyra dagars jobb alldeles innan och glömt önska för december så det kan se ur hur som helst inför julen... Inte bra. Inte bra alls. När ska jag hinna koka skinkan?? 





Då jag faktiskt haft övre bilden i bloggen tidigare i höst (nej inte i 365an) lägger jag in en annan bild som inte visar direkt kväll men väl sen en eftermiddag i skymningsljus. Det ser ut att gå jääääättefort men bilden och framför allt ljuset förvränger sanningen något :) 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards