Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Kvasthilda - 12 november 2012 13:03



 En lazy morning. En riktigt slö morgon. Eller förmiddag. Klockan har ju passerat lunch nu. Men efter helgens slag-i-slag-skift behövde jag få slöa lite. Stannade under täcket o läste ut en bok. Hade lite mindre än en tredjedel kvar i den så jag slukade resten av de 420 sidorna jag hade kvar. Så nu går jakten vidare på adlibris. Det finns en fortsättning. Så bra! Passade också på att spana in fler In Death-böcker. Och en del annat. Nåt ska det väl bli. har sådär en miljon olästa böcker drällandes men hittar inte den där nerven av intresse för de flesta av dem. 


O jisses.... Det här inlägget har blivit liggande, sittande, hängande - orört i en dryg timme! Klockan är nu 14.19 *gah* 


Men här är boken jag läst i alla fall. 


Av Kvasthilda - 12 november 2012 09:00


Tema nr 362 Återbesök

317/365


Norrmännen o deras pålägg. Tror inte det finns ett land i världen där det äts så mycket mackor. O alla möjliga underliga pålägg har de. Jag gillar HaPå. Deras vanliga ljusbruna med kolasmak. I höstas dök en annan variant upp i butik o jag tyckte att jag måste testa. Är inget jättefan av ananas i andra former än färsk så jag var lite skeptisk. O njae. Inte vet jag varför norrmännen påstås ha önskat den här tillbaks i flera herrans år.
50 000 burkar står det att det tillverkats för ett kort o kanske kärt återbesök. Inte blev jag så imponerad. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards