Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Kvasthilda - 21 november 2012 14:02


Hoppsan. Jag var visst trött. La mig o somnade som ett barn. Vaknade till o kikade på tiden. 12.24 Vände mig på sidan o somnade visst om, för nästa gång visade klockan 13.25 Är fortfarande mosig. Börjar jobba strax nånstans vid elva-snåret ikväll o slutar vid åtta i morron. På morgonen. 

Ska beställa en biljett till Twilight. Jag måste se filmen. Hade mina funderingar på att gå o se den i Falun men visste ju inte om vi skulle ta oss ner eller inte. Nu har de förlängt filmen med några dagar här i Kiruna så jag hade tänkt hinna den här veckan. Ja, den går ju bara den här veckan så nåt annat är inte att tänka på. I Falun går den veckovis. Kanske tar en sväng o ser Bond igen där nere. Mmmmmmmm. För nu lutar det ju åt att vi kommer oss ner trots allt. SAS har kommit till förlikning med sina åtta fack. 

En kollega till mig funderade om vi kommer att gå samma öde till mötes. Dvs sänka lönerna. Vi satt o babblade några till, en annan dag o vädrade samma funderingar men en kille sa, Vi ligger redan lägst.... SAS gjorde ju inte riktigt det o hade väl marginaler att sjunka lite långsamt neråt o göra en snygg landning i löneleden. 

Undrar om posten kommit? Ska gå o titta till brevlådan tror jag. 

Isch, det blåser. 

Blåste som fan igår också. Kallt. I morse när jag vandrade hem var det lite varmare vindar än igår. Riktigt behagligt faktiskt. 

Åsså har visst Tomte-VM gått av stapeln igen. Tomtarnas vinterspel. Synd att man inte hade ärenden neråt Gälka häromveckan. Lite maffigt att se tomtar från hela världen kravla sig ur tåget :) 


Av Kvasthilda - 21 november 2012 09:00


Tema nr 65 Fy

326/365


Ja, inte är det då supermysigt i alla fall. Tyra släpper sin leksaksmus i matskålen o den där musen har verkligen sett sina bättre dagar. Som en mumie ser den ut. Inte alls apitligt. Men Tyra älskar den o vi hittar den välidgt ofta i matskålen med torrmaten. Vi har konstaterat att den är Neos första leksaksmus! Dvs den har sådär en fyra år på sin mumifierade nacke vid det här laget. Kanske därför den är en favorit bland katterna - o framför allt hos Tyra. *rys* 

 Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 21 november 2012 08:55


Sitter med årets julklapp i öronen o lyssnar på Morronprogrammet i P4. Ska krypa under täcket när det slutar om en stund. Måste sova. Somnade om inatt men sov oroligt ett par timmar till, innan mobilväckaren ringde kvartitre. Ja, det sägs ju att Årets Julklapp är hörluren. Luren??? Man har väl två? Jaja. 

For på jobbet igår o väntade in mitt tåg. Kom från Svappavaara. Väntade lite till. Op kunde inte bestämma sig om mitt tåg skulle gå eller inte. Ännu ett rälsbrott på norsk sida. Surrade med TT under tiden. O skrev lite Synergi. Hade ju stopp in på PEA igår o där är det tre nollor av nån kosmiskt underlig anledning jag inte kan förstå. Finns ingen som helst anledning till tioövervakning där. I den signal vi kommer till SEN däremot är det väl berättigat med tre nollor, för där är det bara några meter till växeln. Men dit låter inte ställverket oss gå om det kommer möten från gälkahållet. FATTAR INGET. En röd signal är en röd signal o den finns mellan dit vi ska o varifrån vi kommer. Sinnessjukt. 

Nåja, blev alltså inget tåg till Norge igår. PsfI ringde o undrade hur bråttom jag hade.

Ja hörrudu... Jag vill åka upp o SOVA!! 

Tja. Hmm.... Jo. Persontåget går ju.

Men hur ska jag ta mig dit då? När går det? 

.25. Är inte T där? 

NÄ.... 

Beställde en taxi o KORS I TAKET, la hon in en beställning o tryckte in den med mig som prio. Fantastiskt! De hade väntetid på över tjugo minuter men då hade jag knappt hunnit i tid. Hann till tåget - som faktiskt gick! O i tid. Dock blev det sent ner till Narvik. Lite övertid då. 

Sen har man ju som sagt sovit sisådär. Väldigt lite. 

Ska ta mobilen med mig till sängen nu, lyssna klart på Morronprogrammet o sen SOOOOOVA. 


Av Kvasthilda - 21 november 2012 06:05


Strax sätter morronprogrammet igång i radion. Ett tågstopp på min väg hem i efternatten. Nattradion slutade nyss med den underbara vinnarlåten från ESC 2011 - Azerbadjan (får kolla stavningen sen). Trött nattjobb ikväll oxå. Suck.
Go'Morron Norrbotten! O resten av landet :)


Redigerat: Hade en bild som vägrade följa med inlägget o mobilen sparade den inte. Så kan det gå.... 

Av Kvasthilda - 21 november 2012 00:40


*gaaaaaah* Ligger o snurrar under/på täcket o kan inte somna om. Vet inte hur länge jag sovit "ikväll" men vet att jag hade tvåoenhalv timme till att sussa om jag fått sova vidare. Vaknar till o vår nya tidtabell susar förbi i hundratjugo o stannar till med en nödbroms o vägrar fylla upp luften igen. Inget turkiskt Bondtåg här inte som rullar vidare fast koppel o slangar gått av. Älta älta älta. De har förstört en av de bästbästa turerna vi har. EU-regler. Eller lagar. Antar att med nya Northlandtågen inritade blir trippen över fem timmar i ett sträck o då ska vi plötsligt kliva ur tåget på sista stationen, ta en rast o ta bilen hem. Den förare som har go'turen den dagen - Nä FÖRE DETTA go'turen - ska först hämta hem det där tåget ett stationshåll, sedan ta en jävla rast för att sedan gå på den RIKTIGA go'turen. Hackat o malet. Söndertuggat. *aaarrggghhhh* O det DÄR ligger nu o snurrar i huvet i Narviksnatten. "Endast lokförar'n är vaken"
Säng säng säng sova sova sova. Helst.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards