Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Kvasthilda - 2 november 2012 22:30


En lång dag. Fjärren försökte få hem mig tidigare - med två fjtkl inblandade i min resa. Det kunde ha blivit en timme men blev inte mer än en kvart på slutstationen. O PsfI försökte få ut mig på jobb i helgen men det var rätt skönt att säga NEJ inget jobb för mig i helg. Har annat att göra. 

Efter en lång lång lång stund efter hemkomsten skapade Maken ett mästerverk i stekgrytan. Må vara att han vill steka älgstekbitarna i eviga tider men det blir så mört så köttet faller isär bara av att se på. 

Sen tog E-pigan fram sin skaparådra o gjorde en tårta med blåbär o ett jättehjärta i clementiner ovanpå. Mums. 

Vi avslutar kvällen med en av mina presenter, Girl with the Dragon Tattoo. Mmmm. Mer Daniel Craig. FinFint. 

Fick dessutom 40/40 med Tomas Ledin. Mer Mums. Gjorde ju inte ont att han var med i Diggiloo igår - i arkivbilderna. Det hiskeliga sjuttiotalet som han själv inte gillar för han sjöng genom näsan. Hollywood o annat. 

Hans yngre jag tävlade ju tillsammans med Shirley Clamp mot Bettan o Kurt. David Lindgren alltså. Dock fick de stryk när hjärnsläppet satte in i Sista minuten. 



Av Kvasthilda - 2 november 2012 09:00


Tema nr 284 Stallet

307/365


Det är precis vad som syns här. Lokstallet med verkstäderna. O man kan nästan se det hus jag bor i. Kanske serveras det tårta där idag? Jag befinner mig antagligen på jobb när detta publiceras och merparten av denna dagen så vi får väl se vad som händer när jag kommer hem. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 2 november 2012 00:27


...o ett helt nytt år. Det är det idag. Några minuter in på den nya dagen o det har redan trillat in grattis-hälsningar via Facebook. Bra, den där påminnelsen om födelsedagar. Har insett att mitt tidigare så goda minne för just födelsedagar har minnemerats (hahahaa) till ett närapå obefintligt dito. Jag är oerhört tacksam för den där blänkaren varje dag som säger vem som fyller år.
Sova lite nu då - i mitt andra hem. I en helt ny säng. För mig alltså. Ett nytt rum. Gillar inte den här korridoren men får väl stå ut några timmar. Fick ett rum där rökning tillåts men tackolov känns det inte. Inte som i rummet intill jag hade för några veckor sedan. Rummet med gungsängen. Sjösjuk.
Den här madrassen ligger still.
Go'Natt!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards