Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 november 2012

Av Kvasthilda - 26 november 2012 19:24


 Fredag kväll. På en måndag. Har en fridag i morrn. Fullbokad fridag. Hörde sägas att det FINNS VISST Blossa 12 på bolaget i Kiruna. Jag var in där en snabbis idag men tittade inte ens efter den då jag fått höra att den är slut på vår butik. DUMT DUMT DUMT. Annars hade jag tjuvsmakat den redan idag. Ingefära o en japansk citrusfrukt ingen hört talas om. Ålen köpte sig en flarra idag o smuttar nu för fulla glöggmuggar på den.

Lite panik. Hon flyttar härifrån om FYRA DAGAR!!! Var tog tiden vägen?? Fast som sagt, både hon o jag har den där känslan av att "vaddå, du är där o jag är här, en knapptryckning bort". I mitt fall inget konstigare än att Maken är borta på jobb halva tiden om året. Ålen o jag lärde ju känna varann genom bloggandet för flera herrans år sen o sen har hon varit här o gästspelat några av dessa år. 


Är övertrött. Låg uppe lite för länge inatt. Hade svårt att släppa boken jag börjat läsa. Den påminner om en hysterisk mix av Fifty Shades of Grey och Nora Roberts i Gena Showalterkostym. För det är en bok av Gena. En av hennes äldre böcker. Hon skrev den redan 2005 så den är långt före Greytrilogin. Kanske E.L James hittade inspirationen där? Animal Instinct heter den. Jag tror det är en av Genas första romaner. O antagligen helt utan paranormala influenser. Förutom den där inre tigrinnan Naomi Lacroix bär omkring på och som hon försöker hitta en koppling till i sin önskan att bli något annat än den dörrmatta hon liknat sig vid de senaste åren. Det fullkomligen sprakar om Naomi när hon tittar på Royce Powell, som söker en hustru att dela sitt enorma flygimperium med. Fast det erkänner hon inte. Alls. 


O apropå sprak. Det har varit frostigt överallt. När jag körde över Bjørnfjell idag sprakade det friskt från strömavtagarna - mellan tunnlar och gallerier. Därinne finns ingen rimfrost på kontaktledningen o spraket upphör. En stund. 

Morgonen har bjudit på vackra vyer med fantastiska fäger. När det inte var rimfrost o fuktdimma överallt. Solen steg upp när jag närmade mig Björkliden och jag fick några fina bilder på Lapporten i morgonrodnad. 

Månen närmar sig sitt klotrunda stadie igen men det är så molningt så den syns inte. Igår kväll hängde den på den stjärnklara midnattsblå himlen. 


 

Strömavtagarsprak sett i backspegeln.... 


Av Kvasthilda - 26 november 2012 09:00


Tema nr 104 Hjälpreda

331/365


Vi kokade köttsoppa en dag och dotra hjälpte till med en del. Bland annat fick hon ansvaret för klimpen. Ingen köttsoppa utan klimp. O fina klimpar blev det. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards