Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Kvasthilda - 5 november 2012 22:49


Jamenjaaaahaaaaajaaaa. Har varit på min första lektion idag. Tur att man jobbar som lokförare. Fyra timmar på skolbänken är inte alltid kul men det var fyra timmar som flöt på rätt bra. Man är liksom van att sitta o göra ingenting. Fysiskt. Äh, det var handledar/elevutbildningen på körskolan. Till vilken nytta då kan man undra? "Du kan ju inte köra med Maken, ni har ju ihjäl varandra" sa en av lärarna. Hahaahhahahaa. Det gör vi säkert. Barnafadern o Junior har lite problem med kommunikationen o jag vet inte om vi skulle lyckas nå' bättre. 

Hon (nä, inte läraren) ringde i morse o frågade om jag kunde komma "ikväll".

Ja.

Jaha? Va bra!

Hon var inte beredd på ett så snabbt svar :) Men det är ju bra att stöka undan det. Nu är det bara att vänta på första lektionen igen då. Första billektionen. Läraren jag pratade med (har varit mentor åt två av våra barn i skolan så vi har gammal historia ihop - mer än bokstavligen fast hon var väl lärare i svenska o engelska - nåja) hade tagit sig an fyra nya elever bara den här veckan. O de har jäääääääättelång kö på uppkörningarna. Jag vill bara komma igång! O Maken ska ju vara borta lång tid i vinter. Igen. *suck* 

O på teven går Batman Begins. Awsome som äldsta dotra säger. 


Av Kvasthilda - 5 november 2012 09:00


Tema nr 326 Tårta

310/365


Med fyllning av blåbärssylt och vaniljkräm. Mmmmmmm! 



Åsså måste jag ju visa mästerverket Junior o Lindblomman skapade före helgen: 


 

 Visst är den häftig?? 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards