Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av Kvasthilda - 7 oktober 2014 12:22


Men jaha. Får se vad som händer nu då. Spännande tid. Northland stänger ner verksamheten. Lär inte hända mycket för min del, för vi var kort om folk innan vi började köra deras tåg men alla nyanställda? Vad händer nu? Hinner de rekonstruera firman igen? Än en gång? Kan bli svårt när de låter folk gå. Stoppet efter urspårningen häromveckan har ju inte hjälpt deras sak precis. Trist. 


Åsså har vi Ebola i Norge. FY FAN! Det är läskigt. Oerhört läskigt. Svininfluensa. Fågelinfluensa. Det är också läbbigt men inget jag är rädd för. Ebola å andra sidan. Nä för fan. Ta inte hit skiten. 


Av Kvasthilda - 7 oktober 2014 09:00


Tema nr 298 Svårlöst

280/365


Svårlöst. Det är bara förnamnet på vårt problem. Eller egentligen är lösningen rätt enkel. Men dyrköpt. För bokstavligen dyrköpt blir det, att få tag i de där glasögonen! Har letat överallt men likaledes överallt där de sålt Tove Janssons Hundraårsmugg, har även muggen med glasögonen varit slutsåld. En av sex. Det är andelen. Mindre än tjugo procent av muggarna har glasögon. Jag blev tvungen att bita i det sura äpplet o köpa en sexpack muggar för att få den. Fem utan, en med. Toves glasögon hänger över kanten. Fast om några år, är bara den muggen värd dubbelt så mycket som det jag gav för alla sex! Nu är det ju inte jag som ska ha de här, så det är inte upp till mig vad som blir sålt o vad som stannar :) 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards