Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 oktober 2014

Av Kvasthilda - 15 oktober 2014 10:50


Himlars. Också ett utfyllnadsord. Jag har en del såna. Men ba lixom. Ehh nä. Jo ibland. Basånivet. Eller nåt annat högintelligent avhugget o hoptryckt. Ibland skriver jag ut allt, ibland inte ens nära. Jag skriver helt som jag för dagen känner. Vissa dagar kallar på ett seriöst inlägg, andra dagar gör det inget om det blir svammel. Det är ju min blogg. Har skrotat runt i tio minuter på sånt jag såg på bloggplatsens framsida. Ehhh. Nä. Ingen av de jag klickade in mig på är följamaterial. Från min sida. Å andra sidan har jag jävligt ont om tid att följa andra bloggare. Kikar in hos Ålen ibland - mest om jag ser att hon lagt in en länk på facebook. Mina co-365or hinner jag sällan med. Är tacksam för de få kommentarer jag får men det är ju självförvållat. I början av året är det fler kommentarer, sen avtar det - o det beror ju på att jag inte hinner "ge tillbaks". Nu svamlar jag igen men tangenterna följer tankens vindlingar lika snabbt som ettor o nollor far runt i sajberspejs. Eller nä. Det finns inte en chans att hinna med tanken. O därför blir det splittrat :) 

Men de bloggar jag tittade in på var allt från ärtiga o flamsiga tonåringar i Stockholm till storfamiljsmorsor i glittrig kostym på annan ort. Sorgligt hur det är med språket. Ja, jag vet!! Det är deras blogg o de får uttrycka sig precis som fan de vill i sin egen sfär, men jag tycker i alla fall att det är sorgligt att språket är så urholkat. Jag har inget enormt ordförråd o skriver oftast i min vanliga staccatoform och enordsmeningar. Börjar en mening med Och, Eller - vilket i sin tur driver vår son till vansinne. Men jag kan i alla fall föra mig i möblerade rum. Ibland undrar jag hur det ser ut i stugorna i landet. Som ba. Lixom. Eller liksom då. Jag stavar det hellre med x - ba'fö'att! Det är lixom dö'fött redan från början o då kan jag massakrera det ytterligare med ett x i stället. Jo. 

Nu ska jag ta mitt ordbajsande fingerläder från tangenterna o lägga dem på scannerknappen i stället. Gudagens! 

Av Kvasthilda - 15 oktober 2014 09:00


Tema nr 77 Glas

288/365


Det bästa med hösten o mörkret är när man kan tända alla ljuslyktorna för värme och mysfaktor. Har en bricka med en spegel i glas i köket o på den står det många glaskoppar med guldig insida som reflekterar ljuslågorna där de fladdrar och brinner. De känns så sköra varje gång jag ska tända värmeljusen i dem. Är rädd att tändarens låga ska brinna mot kanten för länge så de spricker. Måste nog skaffa en sån där tändare med böjligt "tändrör". 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards