Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 oktober 2014

Av Kvasthilda - 16 oktober 2014 21:31


Åsså blev det torsdag. Fasen vad veckorna rusar förbi. Psf ringde. Har ju inte lärt mig vad de heter allihop men det var en mas i alla fall :) Gneta i morrn till lördag? Hmmmm.... Återkommer. Hade en av ÄllKås insar med mig idag. Uppföljning. Deras uppföljning med lok- o tåghantering antar jag. 

En heldag i Narvik. Gick för att titta på den andra lyktan jag ville ha. Iddes inte gå upp till NilleEtt utan nöjde mig med NilleTvå o där fanns den bara i vitt. Den också. Äh. Ska gå upp o kika nästa gång jag kommer till By1. 

Ringde upp Psf o diskuterade den där semesterdagen jag inte fick i november. Var ju Al som missat att skriva in vilken dag det var. Har en finsväng till Narvik i stället så jag byter inte bort den men jag förhandlade till mig en annan ledig dag i stället o tog övertidspasset. Men va fan, sa jag. Jag ska ju lösa Melodikrysset. Hur ska det gå nu då? -Du får hoppa det den här gången då. Ahahhhhaaaaahahahahahahahaaaa. Nånä. -Äh, jag skriver väl ut kryssplanen o löser den på hemvägen då. Så då blev det gnet i morrn. Oljan. *isch* Brukar ju undvika den när jag kan! O kallt är det så det är säkert tvunget att koppla värme. Måste kolla det där. 

O kattrackarn löper än. *suck* Hon är som ett klister på mina fötter när o var jag än går. Hur djupt hon än sover när jag förflytttar mig från A till B. 

Nu diskuteras det om de ska tömma färdigt mitt tåg eller inte. Nattskiftet kommer om tjugo minuter o det tar ungefär tio till, innan tåget är tomt. Tror de bestämde att tömma resten också innan de slutar. Annars blir jag sen. O det blir inte kul med nya rättidighetsplanerna de har. "allt inom en timme är rätt tid när det gäller godståg". Hmmm... Ser visst lite annorlunda ut idag med alla nya aktörer. Varför det nu är så vansinnigt känsligt häruppe?? Ja, vi har enkelspår. Men ändå! 

Äh. Ska gå o snyta näsan, ta fram min bok o sätta mig en stund. I en annan stol. 

 

Av Kvasthilda - 16 oktober 2014 09:00


Tema nr 181 Maskor

289/365


~~



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards