Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 oktober 2014

Av Kvasthilda - 23 oktober 2014 21:35


Å gööööö..... På väg till terminalen o ett tåg rullar in. *säkert inte mitt* Kommer dit. Nä. Just det. Inte det. Föregående tåg. Allt är sent idag pga hårt väder. Växlar krånglar, signaler går inte att reglera. Myspys. Vintern är på besök.... Mmmmmm.... 

Har latat mig på hotellet idag. Satt i fåtöljen o tog fram boken jag har med mig. Min sista Eve Dallas men det finns en till, såg jag i listan i den. *puh* Men satt med den andra boken en stund i stället. Nylleboken. Blev trött. La ikull huvudet på nackstödet. Ehhh, ryggstödet o svimmade en timme eller så. Fortsatte tjöta lite på fejjan. Pratade med en ung, svensk samlare om ditten o datten. Soppatorsk i mobilen. La den på laddning o gick ner till loungen. Ingen mat framme ännu. Svamlade med ett par kollegor utanför en stund. En av dem hörde till förarpoolen tidigare men har nu, lagom till pensionen gått över till konkurrenten o körde ARE-tåg just nu. Kom en kollega till o de gick ut o käkade o till slut hade pojkvaskern satt fram letapastaitomatsoppan och bröd. Så småningom även pålägg o våffelsmet. Tog sin tid. Sen svamlade han runt o funderade på om han glemt noe. Nä. Han satte tillome fram brunosten så det blev ett par våfflor med det efter soppan. Gick upp på rummet igen o la mig på sängen med kläderna på. Somnar jag så somnar jag. O det gjorde jag. Drömde allt möjligt konstigt. 

Så det är vad jag sysslat med idag. På vägen till terminalen tittade jag in på Rema1000 o köpte lite yoghurt o en Imsdal. Päron. 

Nu är alltså tåget sent o inget på gång ännu så det är bara att luta sig tillbaks igen då. Kanske med JD Robb en stund? 


Av Kvasthilda - 23 oktober 2014 14:20


Hmmmm. Det var vad som sades i radion på förmiddan. Vintern kommer på besök. Men tjena. Här har den slagit ner sina bopålar, lagt hatten på hyllan o flyttat in med familj o hela släkten. I morse var det schweeeinkallt. Sådär en fem minusgrader. Kanske sju. Med en håvetes vind som gav frostnupna kinder o kalla fingrar. Fötterna klarade sig för det sista jag gjorde i motse var att ta fram kängorna som hängt med mig från Dag Ett som lokförarelev. Eller ja. Åtminstone sen jag fick uniform o skor. O tjocksockar. Varma sköna yllesockar. Som jag inte ska nöta i jobbskorna egentligen. För de nöts. Måste leta fram ett par andra. De här ska jag ha i stugan. Lär behövas där med.
Vafaaaaan är det med mellanslagsknappen på den här förb%!$%! mobilen???
Hade en passåkare med mig upp o det är kul med trevligt sällskap. Undrar om pojkstackarn har skavsår i öronen?
O Togleder bjäbbade om att jag var sen. Jo. Växelstrul på PEA pga hårt väder. Den korkar, liksom växlarna i KÅ om det kommer fler än tre snöflingor. Samtidigt. O på tvären. O så var det ju idag. Sen fick jag ju sida i VJ som han kom överens med fjärren om, för att invänta fönstertåg. Åsså glömde han själv att fälla in mig på Bjørnfjell. O stopp in på Rombak. O Narvik. Kan det bli annat än sent då?
Aptrött nu. Sovit typ fyra timmar inatt. Eller knappt fem. 


Av Kvasthilda - 23 oktober 2014 09:00


Tema nr 233 På vift

296/365


Havsörn. Mitt i fjällvärlden.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards