Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 december 2014

Av Kvasthilda - 1 december 2014 21:49


Har sett en del av konflikten idag. Våra norska kollegor har ett tält utanför MTAS där de sitter o står o hänger kring en eld. De strejkar just nu. För en fråga som egentligen inte har något med det avtal de för tillfället ska behandla. Det handlar om löner i avtalet men de har lagt till turer och dess fördelning också. Nä, ger mig inte in i den diskussionen. Är inte min sak att dryfta. 

Däremot är det för jävligt att mina kollegor blivit antastade på stan av folk. Norge är oerhört starkt fackligt och givetvis står alla norrmän på förarnas sida och vi anses vara svartfötter eller nåt. Vi gör vårt jobb. O bara vårt jobb. Vi kör inte deras tåg. De som de är tilldelade idag. 

Nåja. Bara jag tar mig hem så. Bromsprov nu. 


Av Kvasthilda - 1 december 2014 14:46


Grus i ögat. Ökentrött. Funderingar om att gå en sväng på By1. Somnade sittande i soffan. Är inte så halt men måste leta fram halkskydden, hur som helst. Nä. De är inte här. Nånstans i kaoset därhemma.
Äh. Sova en stund kanske o promenera senare? Sovit fyra timmar inatt.

Av Kvasthilda - 1 december 2014 09:00


Tema nr 198 Naken

335/365


Stackars Ruth vände sig om o visade upp hela rumpan! Lite snålt med tyg bak på klänningen... Hennes tafatta försök att skyla sig lyckades inte. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards