Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 december 2014

Av Kvasthilda - 23 december 2014 20:54


For o hämtade Dotra o Lillklimpen på förmiddan. Ett snabb besök på Butik Gröna Skylten o avlämna kassarna i bilen. Kallt som fan. Var -21 när vi åkte hemifrån o Råttan hittar inte sina täckbyxor. Kalllllltttttttt.... 

Vi skulle "bara" göra lite snabba ärenden men de tog flera timmar ändå. Var inte hemma förrän vid tretiden! Hon började jobba fyra så det blev lite småstressigt på slutet. O ändå fick jag inte med mig allt hem jag skuylle. *skakar på huvudet* 

Lagade lite snabbmat när vi kom hem. Lax-i-ugn på ett täcke av skivad gul lök och strimlad palsternacka (skulle ha varit purjolök och morötter, om jag bara kommit ihåg att "ta hem det" från affären... Till det, en sås på fiskbuljong med grädde och räkor. O serverat till potatisgratäng av mandel med västerbottensost. Den var färdig från ICA. Resten vevade jag ihop o det föll i god jord. 

Nu har jag tillbringat nån timme med att slå in paket till avkommorna. Med en av dem intill mig i köket i full färd med att kladda ihop fikusar. Luna spanade in hennes göromål o stoppade ner snoken i bunken. Nästan. Katthår i fikongodiest? Nä tack. De är överallt ändå. Som i bilbarnstolen vi måste montera. MÅSTE!! Nä. Givetvis har gossen suttit fast i bilen. Det måste han ju. :p 

Var tvungen att gå o kika hur fan man viker kuvert till visitkort. Hade en idé om att använda toarullar till små diskreta paket men det visade sig att de blir för små. Måste ha köksrullar o det har jag inte nog många. Eller så letar jag fram nåt tjockare papper o gör egna. Eller så återgår jag helt enkelt till kuvertvikningen. 

Men nåt måste jag göra. Lite glögg först kanske? 

Av Kvasthilda - 23 december 2014 09:00


Tema nr 357 Årets

357/365


Dan före doppareda'n. Då tar vi årets julkaffe med dopp. Bullar med pepparkakssmak. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards