Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 december 2014

Av Kvasthilda - 15 december 2014 21:51


Idag är det hundra år sen Svärfar föddes. Etthunda år sen! Jag hann ju aldrig träffa honom. En av alla historier jag känner till om honom är hur han stavade sitt namn. Rickard, med c för jag heter inte Riii-kard. Tyvärr dog han samma vecka Maken o jag träffades så, jag har vare sig en bild eller en röst att koppla till honom.

Fotot ovan är klippt ur bröllopsfotot på honom och Svärmor. Hon sitter ner, för antagligen är hon huvudet längre än honom. Han känns liten. O Svärmor var stor och ståtlig. En av hennes historier är ju när hon kom ner till Småland för att passa släktingars barn o en gammal gumma i huckle, a la Krösamaja, plirade upp på henne o utbröt på bredaste småländska, "Jasså, sir di ut så'na däer?" - som i, ser ni ut sådär i Norrbotten... Hon var lång. 

Hundra år. Det är lång tid det! 

 

Av Kvasthilda - 15 december 2014 10:50


bara du slog en signal... Fast de har ringt två gånger nu. Eller en gång var, SvågerEtt o Maken. Han har hittat en fylltratt! Ska gå o googla o se om jag hittar den. SysterYster tappade ju bort sin, eller den försvann nånstans mellan lokalen vi firade min femtioårsdag i och hennes hem. Såg den vid termosar o perkulatorn medan vi städade men sen var den bara borta. O jag behöver en till. Vill ha en i stugan. 59 pix. Har ju letat överallt där jag varit. Sist jag såg dem i butik var på OBS! i Gävle. Eller om de hade hunnit byta namn till COOP då. Hur som helst hade de Fylltratt i kartong. Priset minns jag inte. Kanske en femtiolapp även där. Typ. 

Av Kvasthilda - 15 december 2014 09:00


Tema nr 44 Envis

349/365


*host*

*atchjooo*



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards