Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 december 2014

Av Kvasthilda - 5 december 2014 09:59


Åsså vare freda'. Egentligen skulle jag jobba inatt. Lördag morgon alltså. Men en kollega o jag bytte skift, så lagom till Maken kommer hem, ska jag sova för att fara ut mitt i natten - nästa helg. Vi kastbytte dag bara. Samma tur.
Idag står det APT på schemat. Lär väl dryftas en del 50/50 kanmantänka. O det faktum att Ole o hans kollegor fick ett nätt påslag på 1800 i månaden. Det där med procentpåslag faller sig lite olika, beroende på var man startar. Fast de fick visst en procent mer än vi på det. Två procent av lite, ger inte så mycket, medan tre procent av mycket, ger mycket mer. Mycket vill ha mer. Så är det. Om det nu var så. 
Ikväll blir det mat med kollegor o arbetskamrater. Är visst skillnad på det. Har jag hört. Var det T1 som sa det? Eller möjligtvis Fröken Fredrik? Nåja. Varför blev det ingen bowling däremellan? Hade varit skoj.
Nä. Är huvet dumt, får kroppen lida. Sitter alltid uppe för länge o det är försvärligt* att dra igång den här gamla, stela kroppen. Men om det ska kunna bli nån form av julkänsla i kåken, är det dags att sätta fart. O mycket.
Go'Morr.



*försvärligt, det var vad vår äldsta dotter sa när hon var liten. Det var då för besvärligt


Av Kvasthilda - 5 december 2014 09:00


Eget tema nr 39 Ogiltig

339/365


Signalen är överkryssad o det betyder att den inte är aktiv, eller ogiltig som järnvägstermen är. Malmterminalen i Narvik ska bli signalstyrd vad tiden lider. Dvärgsignalerna är spegelvända mot våra, vilket gör att det lätt kan bli lite förvirrat. Dessutom står de på "fel" sida mot våra. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards