Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 december 2014

Av Kvasthilda - 13 december 2014 18:04


Du har inställt. Ring om du behöver passbiljett

Tack :) 

Har hämtat ett paket jag glömde häromdagen. Hämtade ut ett par lådor på posten igår, varav en var en jättekartong innehållande en bilbarnstol. Vi behöver en extra, som nu ska installeras i min lilla röda. Antar jag. Skulle haft hit nån av avkommorna/svärmodellerna att fixa det bara. De som har vanan inne. Ställde in kartongen i hallen o som ett brev på posten var katterna där. 

Dagens låda då... En ny skärm. Har installerat den o ÄNTLIGEN funkar det som det ska. Jag har fått tillbaka synen! Inga ruggiga bokstäver o HDR-foton. Allt är klart o rent som det ska. 


 


O det här är vad gårdagen hade i sitt sköte. Inte mycket, men alltid nåt sa kärringen som såg Åmål. Eller hur det nu var. Jansson frestar på. Nu ligger de här i frysen, medan den tredje lådan är uppäten. Måste nog köpa en låda till. Ansjovis alltså. Mums! 

Av Kvasthilda - 13 december 2014 10:51


Jag satt o filosoferade över annat när krysset började och insåg inte att klockan passerat tio. Ooops. Missade första uppgiften. Nåja. Den tog vi igen! Jag tyckte dock att han surrade förra veckan om julkryss men det är ju först nästa helg - som sig kanske bör, sista lördagen före jul. 


Den jag missade var en duett med Sigge Fürst och Thore Skogman, där de sjöng om en glad pensionär. 

När man är en glad pensionär
då är man glad i sinnet,
lever på minnet.
När man är en glad pensionär
då är man aldrig nånsin sur och tvär.
Om man är sjutti-, åtti- eller nittitvå
så sjunger man ändå,
sjunger man ändå.
Vi går på kafferep och bara har det bra
för bra ska pensionärerna ha.


Kom o köp koncentrerad gröt. Nä, så var det ju inte :) Det är snart jul så vi ska ut o leta en gran o det tycktes som om John-Åke har en till salu. Eller åtminstone hittat nån som säljer en. Knalle Jul heter han. 

Mi lella gran, så grön å fin,
du luktar gott som terpentin!
Vell ingen ha dek får ja la ta dek
som rövat bort dek ur skogen din.
Mi lella gran, så smal å ful,
kom ta en vals mä Knalle Jul!
Här har du knallen mä glada trallen
å han har peningar å häst i skjul!

Låter ju mysigt. 


Men glöm inte å ta med mig ut o leta en snygg gran! Wake me up before you go-go. WHAMs gamla dänga spelades på dragspel(!) av Roland, inte Cedermark men väl Andersson. 


Ur filmen om Don Juan de Marco kom nästa melodi. Bryan Adams ställde frågan om han (någon, vem det då är, Don Juan själv kanske?) någonsin älskat en kvinna. 

When you love a woman you tell her
that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one
Cuz she needs somebody to tell her
that it's gonna last forever
So tell me have you ever really
- really really ever loved a woman?


O gör han inte så, kan det bli som Mona Wessman sjöng i Mellon 196-åtta,

Gå och göm dig Åke Tråk
Ta ditt sura gäng och åk
Håll er undan
Ända tills ni lärt er le
Och ser ni med
Vad skönt allt är


Nä, ryck upp dig va! Kurt Olsson, denna fantastiska figur, han vill ha tillbaks en grön väska, 

Till den person som tillgrep en väska i grönt i kön på centralen igår
Ge tillbaks den igen, jag gifter mig idag...

Fast han gifte sig inte med Gudrun i Damorkestern. Hon som spelade triangel. Nej, hans fru hette Gun.


Allt är för bra nu
Går runt i t-shirt och är trött
Sitter på pianot mellan flaskor, glas och fimpar
Blundar tills jag skymtar lyckan och jag vet att allt är för bra nu
Allt är bra nu

Det är refrängen i Hela huset med Veronica Maggio och Håkan Hellström


Höga berg och djupa dalar,
här är vännen, som mig behagar.
Hej hopp, min lilla sockertopp,
vi ska’ dansa, tills solen rinner opp.
Hej hopp, min sköna!
Nu ha vi dansat i det gröna.
Hej hopp, min sköna!
Nu ha vi dansat i det gröna

"O.P. Andersson" spelade från en skiva med snapsvisor. 


Himlars också. Efter det kom en järnvägslåt. Eller en perronglåt. Det är på perrongen han jobbar. Stinsen som brinner. Galenskaparna. 


O kanske nån spottat ut ett tuggummi på denna perrong? Nästa låt är en sån. Ett sån't där som fastnar under sulan och man aldrig blir av med.

We are all the winners, we are all the best
Att vi få va tillsamans, det betyder mest
Även om det mulnar och ridån har gått ned
Så har vi ändå vunnit om alla hänger med
Snart står han där på alla arenorna vi ser

Nick Borgens bidrag från Mellon 93. 


Vi slutar med en annan legend. John Legend

'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
'Cause I give you all of me
And you give me all of you, ohoh

Han är också en vinnare. Jodå. Grammyvinnare. 


And That's All Folks! 

Av Kvasthilda - 13 december 2014 09:00


Tema nr 260 Skir

347/365


I Kiruna har solen gått ner för året. Bilden togs vid stugan i slutet av november och det är några av årets sista solstrålar. En vacker vinterdag. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards