Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 december 2014

Av Kvasthilda - 10 december 2014 22:07


Men himlars också. Nätet har varit segare än sirap blandat med Karlssons klister i fyrtiogradig kyla. Gick inte att surfa, vare sig via kabel, wifi eller med 3G. Ringde supporten. Vi är utsatta för attacker men jobbar på den så fort vi kan. Det hjälper inte att felanmäla. osv osv. HoppsiDaisy. Hackers som är griniga över att The Pirate Bay ligger nere? 

Skulle passa Herr Ollivander idag men det behövdes inte. Hans far skulle jobba lite omlott mot hans mors schema för dagen så jag skulle försöka pussla dit det lilla emellan. Men så fick han sluta lite tidigare så det ordnade sig i alla fall. Han har varit i Gällivare idag och jag trodde att han kanske inte ens skulle ta sig hem pga en lastbil i Mourjevaarabacken men de hade lyckats få undan den vid lunch redan. O sen låg visst en till i diket på annan plats. Lite halkigt på vintervägarna. Slutsaltat för vintern? Får hoppas det. Men SANDA då för fan. Speciellt den där backen. Folk klagade på att "Kan de inte läsa? Det rekommenderas snökedjor till tung trafik". En annan påpekade att det är en tankbil o de får inte köra med kedjor pga risk för gnistbildning. Besvärliga förhållanden hur som helst. 

Men hem kom han, och i tid. Mågen alltså. 

Jaha, En heldag i Narvik väntar. Kanske man skulle försöka komma sig i säng då? Om jag läser en stund kanske jag kan slappna av såpass att jag somnar sen. Ska ju inte upp sådär svintidigt men nog jävla ottetid för mig. Klockan står nog på 05.55. 

Kanske förbereder kaffepannan först. 

Av Kvasthilda - 10 december 2014 12:00


Min fina kaffekopp. En favorit-i-repris. Frös som sjutton när jag tog den här bilden. Långkalsonger o tjocka sockar. En mugg med yoghurt och en kopp kaffe på det. 

Av Kvasthilda - 10 december 2014 09:00


Tema nr 316 Trogen

344/365


En trogen vän. Snuttefilten! 


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards