Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 december 2014

Av Kvasthilda - 19 december 2014 23:31


Som sagt. Ljuskrig. Så här såg det ut igår.

De har fyllt på lite sen jag fotade bilden för dagens kalenderlucka. 





Av Kvasthilda - 19 december 2014 13:56


Var lite kallt på rummet inatt. Men jag har sovit som en sessa. Inte som hoina på ärten. Nä. Sovit gott. Fast inte så länge. Tattoon tjöt efter knappt fyraoenhalv timme. Typ. Snooze. Snooze. 

Träffade kollegor i loungen. Eller en kollega o en blivande kollega. ÄllKå-elev. Mötte en kollega igår o han hade gjort sig av med sin elev. Följde aldrig med. Han var väl för sur. Kollegan. Inte eleven. Han vill inte ha elever. Jag höll ju också på att få elev förra veckan. Eller den här veckan var det ju. Fast jag hade ju inställt. För min del gör det inget. De här har kommit så långt att de kan köra själva. Någorlunda i alla fall. Men det är ju kul när de finns de med handledarutbildning i bagaget o inte vill ha elver, åsså åker en annan på jobbt ibland som inte har det. Fast ersättningen ska vi ha ändå. För de turer det gäller. 

Gjorde ett halvt försök att sova efter frukosten. Gick inte alls. Tog en prommis på By1 i stället. Halva priset opå alla julsaker överallt. Eller 3-før-2. Köpte en sats kakebokser åt pigan. O ett par tallrikar ur en av Skeidars julservis som kakfat åt henne. 

Nä, egentligen skulle jag lägga mig på dagbädden en stund. Kommer att vara död innan jag är hemma idag. Ökentrött. Men jag kan inte slappna av o sova en halvtimme så det får vara. Börjar jobba om, typ fyrtio minuter. 

Men bara jag kommer hem är jag leeeeeeeeeedig! 


Av Kvasthilda - 19 december 2014 09:00


Tema nr 364 Övervuxen

353/365


Think outside the box. Joråsåatt. Ljuset växte lite för mycket i slutet och det rann över. Den röda stearinhögen växte över ljusstaken. Det här är en sk stormstake så den har även en glaskupa, vilken hindrade stearinet från att rinna ut på byrån. Skulle kanske satt dit ett Kanalljus i stället. Ett sån't med borrade hål. Äh, det är bara de här röda kronljusen som rinner. Vanliga vita Liljeholmens gör det inte. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 19 december 2014 04:30


Eller kanske fyra timmar. Befinner mig i en hotellsäng i Narvik. Känns dom om det var ett tag sen. O det blir inte så lång stund. Har satt väckaren på halvnio så man hinner få sig nå' frukost. Får se om man får nån julklapp i år. Minns inte om jag fick nån i fjol. Tror inte det. Inger jobbar nog i morgon kväll, tyckte jag nattnissen sa. Får se. Får väl tigga till mig en julsäck då. Kola. Eller choklad.
Nä. Sova lite då. Fyra timmar till tattoo. G'Natt!

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards