Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 december 2014

Av Kvasthilda - 22 december 2014 21:15


Vaknade i ottan men klev ändå inte upp före Maken. Hörde inte ens när han kokade kaffet i morse. Eller perklade då. For upp till Pigan o pratade med henne nårga minuter innan hon gick till jobbet. Föll omkull på soffan o somnade. Den lille sov ju i alla fall. Han vaknade först efter tio o skulle ha "gicka". Saftflaskan står intill hans säng så han fick äppeljuicen. Vällingen vägrade han. Vi busade en stund o lekte med skor o annat. Åt lite lunch. Med betoning på lite. Han ville inte ha mer än bara några skedar. "gicka". Som bara for i golvet. Satte på teven o såg att det var repris av På spåret. Pojken blev trött mitt i alltihopa o kröp upp i knät. Så kom hans mor hem o sovandet kom av sig. Hon stoppade honom i säng o han somnade väl till slut. 

Själv for jag runt på ärenden o köpte chokladaskar för trettio spänn o letade Roséglögg. Slut överallt. *typiskt* 

Nu sitter jag med en jävelusisk huvudvärk pga sömnbrist o säkerligen en del vätskebrist. 


SOA Amber Ale. SOA=Stordalen... hahahhhaaaa!

Fast inte. Sons of Anarchy. Smakar som en blandning av ale och lager med en viss humlebeska. Typ. 

Nu har vi överlevt en till Day After Tomorrow. Men en ung Jake Gyllenhaal. 


Av Kvasthilda - 22 december 2014 09:00


Tema nr 74 Förväntan

356/365


Glögg är ett måste till jul och herr Morberg har gjort tre olika i år. Förväntan är stor på dem. Eller nä. Har ju redan smakat alla utom den röda julglöggen. Den första, vita råkade jag få med mig för att jag inte såg upp när jag tog flaskan. Trodde det var julglöggen, då de stod intill o såg inte färgen eller texten. Min favorit är nog Roséglöggen. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards