Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av Kvasthilda - 14 oktober 2015 21:08


Jag hörde nåt på radion idag som jag tänkte att "Det där ska jag komma ihåg att blogga om". Jo, tjena. Vad det än var, har det försvunnit med vinden. O tror fan det är nordanvind fast den kommer från annat håll. Kallt som sjutton. Tror i alla fall det var nåt som Lotta tog upp. Eller Jon. *bah* Minns inte ens om det var i Norrbottensradion (Jon) eller Före Tre (Lotta). Båda har rätt skön galghumor i min smak. 


Förutom det har jag googlat lite på sköra o skivade naglar. Det är något som mina naglar lider av. Ungefär som blommorna nedan... Naglarna skivar sig o skivar sig o skivar sig o går av. Trodde det som mycket annat är ålderstillägg - o det är det säkert. Också. Men vårt torra klimat gör säkert sitt till o hjälper inte 50+-arnaglar att hålla sig fräscha o fina. De enda nagellack som kan dölja eländet, är såna jag inte gillar, dvs "socker" eller "sand"-lack. Do NOT like. Får inte bort det. Enkelt. Dotra har nåt nagellackborttagningsmedel där hon helt enkelt sänker ner naglarna i en burk - hur kul ska det bli efter ett tag? Andra har klippt små nagelstora bitar av rondeller/bomullspads o doppat dem i remover av ett eller annat slag o lagt på nageln att verka i några minuter, innan man "smeker" av nagellacket. Funkar sådär. O DET ska också påverka hur/att naglarna skivar sig..? Nån snyggoblogg sa det vid nåt tillfälle. Var det hon, thailändskan (som är syster med exet till grannens ex' son? - joråsåatt, en vän-till-en-vän-till-en-vän), vad heter hon? Fe? Fae. Ja nåt. Fast det kanske var tjejen till grabben. Han, fd grannnens son. Nåja, hennes syster då. Mowahahahaaaa. Men hur som haver, naglarna skaver - av. Vad fan gör man? Olja in nagelbanden sa Mia. Hmmm... Jo, det följer med nageln ut. Hmmm, OK. Jo, kanske funkar. Maken skakar på huvudet o dör lite. Nageln är en DÖD del av kroppen. Liksom håret. Skadar ju inte att prova. Den som lever får se. Ska testa en grej. O det var det om det. 


Fick med mig stativet den här gången. Nu återstår det att se om nattens norrsken gör comeback. Vintergatan visar sig - lite. 

Av Kvasthilda - 14 oktober 2015 09:00


Tema nr 265 Slokar

287/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards