Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 oktober 2015

Av Kvasthilda - 23 oktober 2015 10:43


Mitt fototema är fyllt. Igen. Har inga bilder klara för visning. Har säkert redigerat några bilder som jag tänkt använda till 365an men just i detta nu vet jag inte. Ska kika igenom mapparna o se vad jag har på lut. Annars blir det tomt just i morgon, innan jag lägger in dem på rätt ställe. 

I Kiruna faller snön. Hela världen är vit idag. Igår morse sken solen från klarblå himmel och det var lite frost och snö på backen. Idag är det vitt vitt vitt. Himlen är vit, marken är vit, träden börjar bli vita. 

I morgon natt går vi tillbaks till vintertid. Eller normaltid om man så vill. Jag har jour, men får inte mer betalt för det, fast jag jobbar en timme extra. Det jämnar ut sig i längden heter det ju. Jojo. Återstår att se. 

Annars jobbar jag på att byta helg till nästa år. Blir bara ett problem då, o det är om Maken fortsätter jobba sju/sju som nu, då jobbar han mina ledigveckor. Men jag blir ledig samma helg som Pigan. Maken kan ju byta i alla fall om så blir fallet. Kommer att bli jättekonstigt att få "nya" jobbarkompisar. Man har ju träffat samma förare i alla tider o nu kommer det plötsligt att bli andra man stöter på. Vissa ser man inte på månader, andra ser man jämt. 

Nä, åka till Pekka o avlämna en flarra vin kanske. Vinlotteri. 


Av Kvasthilda - 23 oktober 2015 09:00


Tema nr 229 Porlar

296/365


Om inte det höga bruset från stora Ljusselforsen intill överröstade den lilla bäckens lugnare väg genom skogen ner mot Piteälven, hade man kanske kunnat höra dess porlande.  



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards