Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 oktober 2015

M Q

Av Kvasthilda - 26 oktober 2015 23:54


I helgen kommer Spectre till Kiruna så jag bestämde mig för att spendera måndagkvällen med Skyfall. Bästa Bondfilmen. Börjar knappast klassiskt med Ola Rapace som rysk skurk på motorcykel o tågtak men slutar fantastiskt klassiskt med stoppad dörr o Miss Moneypenny i receptionen. I klassisk blå klänning till det, fast med nytt snitt. I löööv Skyfall. Trots att de sköt Bonds gamla Aston Martin i bitar. *huff* 


 

Spectre är sista filmen med Daniel Craig som Bond. Jag gillade inte hans första Bond när den kom. För mycket våld. Det var mer en ordinär actionrulle än en Bondfilm. För mig blev Pierce Brosnan epitetet för Bond. Han var mixen av de gamla o moderna Bondfigurerna personifierad. Klassisk o modern samtidigt. Snygg och smidig. Jag älskar Sean Connery o avgudar (avgudade) Roger Moore. Han var "min" Bond. Den jag växte upp med. Gillade inte Timothy Dalton sådär jättemycket o George Lazenby passerade som en parentes i Bondhistorien genom I Hennes Majestäts Hemliga Tjänst. Vaddå Bond gifter sig?? Nä, ta o kamma till dig, som sköna Elisabeth brukar säga. Men Daniel Craig har vuxit som Bond. Jag ÄLSKAR Skyfall. Blir Bond svart nu? Miss Moneypenny blev ju svart... Helt galet. 

Av Kvasthilda - 26 oktober 2015 10:00


Aj o förbannat jävla ont. Min rygg håller fan på att gå av. Fick ont igår eftermiddag och det har inte släppt sen dess. Styrketräning kanske vore nåt? Har inte gjort just nåt annorlunda än andra dagar men igår pajade ryggslutet alldeles. O jag har massor att göra idag. Förbannat. 


Av Kvasthilda - 26 oktober 2015 09:00


Tema nr 301 Svalkande

299/365


Ser lite kallt ut åt den stackars stormhatten.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards