Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 oktober 2015

Av Kvasthilda - 21 oktober 2015 19:45


*bah* Aptrött. Har haft barnbarnet här en stund idag. En trött, trött o hungrig unge. Hans mor tänkte lämna honom med Mommo en stund medan hon o Mbobbo tog en tur på stan men hon insåg att hennes mor såg för trött ut och barnet var för hopp-i-hej för att lämnas ensam med sagda mor (o Mo'te). Han har inte sovit på dagis idag. Heller. Hade visste legat still o tyst på madrassen i vilrummet, men inte sovit. 

Anledningen till att mormor varit så trött är att hon, dvs jag jobbat inatt o försökt sova på den där jävla fyllebritsen i KOS. Kallt. Blåsigt. Det står ju ett fläktsystem i ett hörn o brusar. Som tur är har de fått dit riktiga kuddar och ett par rejäla fleecefiltar. Men britsen är ju fortfarande stenhård. Jag har ont i höften idag o funderade vad jag gjort tills jag insåg att det måste bero på den oerhört obekväma bänken vi har där. Galonklädsel. 

O sen hände en superfadäs. Klantskalle. Sen blev senare pga detta. Det är skönt att veta att kedjan fungerar som den ska i alla fall. Al ringde o undrade om jag mådde bra. Jao. Huff. Uppmärksamheten på. PÅ. För fan. På rätt grejer. 

Nåja. Nu ska aptrött mommo o korkad lokförare krypa under eget täcke i egen skön säng för att hittta några timmars sömn före nattens bagarsignal. Måste slänga jobbmobben på laddning bara. Vaskivouri i morrn. Där finns en säng. Fanns en säng. Undrar om den står kvar eller om de bytt den mot en sån där fyllebrits? Nä. Tror det är en riktig slaf där, fast utan täcken. Små fleecefiltar. Men sover gör man - med fleecejackan som täcke. 

G'Natt. 

Av Kvasthilda - 21 oktober 2015 09:00


Tema nr 87 Fåror

294/365


Små, små fåror från fyrishjul på sandstranden.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards