Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 oktober 2015

Av Kvasthilda - 24 oktober 2015 10:55


Har haft en lång natt. Jobbat. Slumrade dock nästan hela vägen hem från kusten i väster och en timmes kryss-klurerier var inget större problem att ta sig igenom. 


Den resan var ingen större Joyride men vi tog oss dit och tillbaks igen. O Roxette startade alltså dagens kryssande. 


Dagens första duett. Blev några stycken. Vi hörde fina Siwan, Siw Malmkvist tillsammans med Umberto Marcato. Vi får förmoda att han kommer från Italien. Sole Sole. Den lyser med sin frånvaro idag! Men vi hade ett fantastiskt norrsken inatt :) Googlade lite, men hittade den bara med tysk o italiensk text. Visst sjutton sjöng Siwan på svenska här eller har tröttheten satt in? 


Från ett himlafenomen till en himlakropp. Snurra min jord. Nu vet inte jag riktigt hur den hamnade i musikalen med Lilleman som Jan Malmsjö brukade göra, men det är enda kopplingen jag hittar. Gjorde han alltså den i Stoppa världen, jag vill stiga av? 


Nåja, jorden snurrar vidare o barn ska sova. Vyssan lull, koka kittelen full... Eller va? Nä, kan inte den texten alls. Om vi fortsätter den tanken får jag vara glad över att det inte var första ordet han skulle ha. Det tvistas om det skrivs Byssan eller Vyssan. Tror jag alltid sjungit Byssan lull.

Redigerat: Har nu sett när SvenBertil säger Byssan Lull  i Så Mycket Bättre! o pappa Evert sjunger detsamma, så då slår jag fast det. 


Några, nåja, rätt många jordsnurr tillbaks, var Ulla Billquist och Erik (Frank? Nä, det var han som höll i orkestern som ofta ackompanjerade henne) på tapeten. Hittade dock inte melodin de sjöng tillsammans. Jo, så här är det. Ulla gjorde en duett med Erik eller Eric Källquist/Källkvist, o det var ju Vilken melodi det ska bli. Men det där med stavningen är tveksamt. Erik med c eller k, o Hällkvist med u eller v. Fast nu var det bara förnamnet vi skulle ha så det senare spelar ingen roll o jag hoppas båda stavningarna av Erik accepteras. 


Det som sker det sker. Que sera sera


Nattsvarta mörker. Det kan sammanfatta senaste tidens händelser, men jag vill inte blanda in det i MelloXet. Doom and Gloom är en av Rolling Stones nya låtar. 


Himlen är inget tak. Nej, det fortsätter ut i oändligheten. Peter Jöback och Eva Dahlgren. 


O de där Barnen i Bullerbyn, de fortsätter sina äventyr. Vi hörde en melodi ur filmen. 


Mmm, hold on tight to your dream
Then hold on tight to your dream
When you see your ship go sailin'
When you feel your heart is breakin'
Hold on tight, to your dream, hmm

Electric Light Orchestra, eller ELO då, för vem sjutton ids ens säga det där knöliga namnet? 


Inte jag. Inte du. Men säj inte nej, säg kanske kanske kanske.... 


Åsså slutar vi med att gilla - Enrique Iglesias. Me gusta. Fast han gillar inte, El perdón heter låten, förlåtelse. Dagens fjärde o sista duett. Enrique hade rapparen Nicky Jam med sig. 

Es que yo sin ti
Y tú sin mi
Dime quién puede ser feliz
Esto no me gusta
Esto no me gusta

Översatt till engelska blir det ungefär: 

Girl I'm not with you, you're not with me
And I don't like the way it feels
No I don't like it
No I don't like it


O där tog det slut. 


Av Kvasthilda - 24 oktober 2015 09:00


Tema nr 144 Kallelse

297/365


Inte bara en, utan två kallelser. O den ena är en ändrad tid. Första tiden jag fick passade ypperligt. Den nya ligger på en ledigvecka. Första dagen åtminstone. Den andra kallelsen ligger dagen efter. O eftersom tandvårdskallelsen ligger sent på måndag, hinner jag i alla fall inte åka nånstans om jag ska göra det så det blir tisdag - o mammografin är på morgonen. Får jag bara ingen ändring på tandbesöket (som de dessutom skulle sluta kalla till! men jag är glad att det ändrats - även om jag även fått en ny tandhygienist) så kommer det att funka OK. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 24 oktober 2015 00:57


Varför i hela friden tog jag mig inte till hotellet för att sova i en säng? Som tur är, ska inte jag köra hem men det här är ju löjligt. Ligger o snurrar på en soffa. Hur Isse o andra kan sova här, är för mig en gåta. Jag får krypningar i benen o är irriterad på nödlampan ovanför dörren. Jag får sätta mig i bakhytt på hemvägen o sova då. Kanske. Eller åtminstone försöka.


Sen fick jag mess från Dotra. Älskade lilla Ollivander har blivit biten. Av ett barn på dagis. Jävla ungar.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards