Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 oktober 2015

Av Kvasthilda - 19 oktober 2015 20:22


Herre gud. Det tar på krafterna att, först köra 44 mil o sedan ta hand om en bråkig o obstinat tvååring med helt egen vilja, i ett par timmar. 

Min rena fina bil. Vi tvättade den så blank o fin häromdagen. Nu är den skitig igen. Lastbilar. Vägdamm. Blöt vägbana. *boohooo* 

Tänkte stanna o hälsa på Fia men där var ingen hemma. Fick ett mess, hon hade varit till läkaren. Ramlade ju i älgskogen o gjorde illa sig ordentligt häromveckan. Samma dag som dotra hennes sköt första älgen för sin hund. Det går som upp o ner. Tur att det gick bra i alla fall. 

Mindre bra går det för Kulturens hus i Luleå. Tre gånger har ett innertak ramlat ner! TRE gånger?!? Men tur ändå att ingen var där när det hände. Det har pratats om det på radion vid ett flertal tillfällen. Det är så skönt att ha radion som sällskap efter vägen. Bara på ett par ställen utanför Porjus som P4 inte vill vara med. 

Har också stannat, både här o där o fotograferat. O ätit en smörgås. O tre. O druckitr chokladmjölken som jag först funderade hur den hamnade i vårt kylskåp men insåg att det var en del av Sonens frukost, han köpte när vi åkte ner förra gången. Ett bra tillskott till resemagen. 

Nu får jag bara hoppas att telefonen håller sig lugn inatt - i morgon natt har jag mitt värsta skift. Min mesta ogillatur. Ska väl gå det med... 


Av Kvasthilda - 19 oktober 2015 09:00


Tema nr 53 Dyster

292/365


Tyvärr ser nog framtiden mycket dyster ut, för gårdagens renoveringsobjekt.

Det har stått utan liv och innehåll alldeles för länge och förfallet är långt gånget.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards