Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 oktober 2015

Av Kvasthilda - 16 oktober 2015 20:45


När jag vaknade i morse fanns ingen is kvar på sjön. Allt har tinat bort. Fram tills igår kväll låg det som ett svalt och stilla täcke på sjön och det plaskade under iskanten när man hämtade vatten vid strandkanten - som dessutom har gått ner igen. Nu är det ungefär lika högt vatten det varit en stor del av sommaren. 

Älgjägarna verkar bli utan byte. Hopplöst. Inte ett liv i skogen. Fast de vet att det finns älg därute. En stor rackare rör sig i trakten. Får se på lördag. De har kallat in förstärkning från resten av jaktlaget för att ha fler passare. 

Vi har bjudit på mat idag. Jag fundera på vad jag skukke göra men hade med mig älgfärs och murklor så min vanliga färsgryta stod på menyn. Det var sagt att alla skulle äta på varsitt håll efter bastun men med fyra personer i byn (jaktbyn kanske ska sägas, för Gunnar är också här) så bestämde jag mig för att fixa käket trots allt. O jag hade dessutom testat göra äppelrosor. Gick ju sådär kan jag säga. Hade svenska äpplen o de är lite skörare än Red Delicious o allt vad de heter. Skulle nog kokas någon sekund längre för att bli mjukare o medgörligare. Men de gick åt i alla fall. Iddes inte göra fler än fyra stycken. Vi serverade dem med färdig vaniljsås på tetra. Blev godkänt fast jag hade velat ha lite mer socker i dem. 

I morgon har jag en del disk att ta rätt på. Klart vi äter på porslin när det ändå ska diskas. Men det blir då det. 



Av Kvasthilda - 16 oktober 2015 09:00


Tema nr 247 Sakletare

289/365


En av Ollivanders tvåårspresenter från Mbobbo. Han letar bil med mamma.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards