Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 15 mars 2020

dagvill de luxe

Av Kvasthilda - 15 mars 2020 20:54

Klev upp i ottan efter en oerhört orolig natt. Klockan stod på ringning vid halvtre.... *gäsp* Med full stormstyrka utanför fönstret fick jag lite panik igår hur fan jag skulle ta mig till jobbet denna tidiga timme. Skickade ett mess till Svågern o svaret kom att jag fick låna hans bil. SKÖNT. Fy fasen att behöve kliva upp ännu tidigare för att hinna promenera till jobbet i tid. I snöstorm. Det ven på bra när jag vaknade sådär en gång i timmen. Kikade på mobilen o höll tummarna att där skulle finnas ett meddelande från Op. Jodå det gjorde det. Såg det strax efter midnatt - utan glasögon o man hade ju hoppet en stund. Drog på glasögonen. Orderändring... Men inte fan till min fördel. Nattens tåg inställt så jag fick order att ta hem mitt tåg själv igen. Vände mig om o försökte somna om. Slumrade väl till o vaknade när klockan ringde igen. Nytt mail och ny orderändring. Tåget norrut inställt o invänta order på tåget hem. Godståg sitter fast i snöyran. Happs. Ringde Op o pratade med hen o försökte klura lite hur de hade tänkt att jag skulle kunna hämta mitt tåg om vägen är stängd.... Kom väl inte till nåt annat resultat än att sova vidare o invänta morgonen. Försökte somna om igen med ny väckningstid. Tji. Klev upp i stället. Vid tre!! Huff. Har gått på ångor mest hela dagen och just nu är det helt tomt på allt vad reservtank heter. Bäst att krypa under täcket o vakna vid fem i morgon. Typ. Söndag. Säkert nån bra film, på teven. Klockan är ju nio. Men inte orkar jag! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards