Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 2 december 2009

pernillas jul

Av Kvasthilda - 2 december 2009 21:29


Mums. Har tittat på halva Pernillas jul. Mycket mumsigt. Hon är ju en riktig matmamma. Julig sådan. Född i juletid o allt. Missade hennes auberginegratäng, men såg det superenkla bikarbonatbrödet hon gjorde. O en god marmelad med ingefära till jul.

Jag gjorde Leilas hallon- & chokladmarmelad förra julen, eller var det två år sen? Gott var det i alla fall. Men jag var den enda som åt den. Tror det kanske var Muskovadosockret som fick familjen att rynka på näsan. Men jag gillade den. Gott på Digestivekex.

Kanske man ska göra Leilas saffransskorpor i år? Igen... De tar slut så fort. Sonen är hopplös på kakor o bullar. Hann knappt se sista pepparkaksburken jag köpte (!). Får väl ta o baka lite peppisar snart då.

Pernilla pysslade även med julkort. Yngste sonen Teo var som små pojkar mest är. Överallt. Samtidigt. Scrapping är kul! Fast jag hittar inte tiden till det. Också. Eller man kanske borde säga heller. Så många karlar så lite tid. Nej, så mycket att göra o kort om tid. Julkort. Äh, nu blev det krystat :-)

O inte fick jag komma iväg o köpa polkagrisar o vad det nu var jag behöver till julgodiset. Betyder att jag tappar x antal timmar i morgon. O jäklar. Har ju ett möte i morrn. Får inte glömma det. Då blev det skit o pannkaka av allt igen. Hinner inte sätta igång med mycket om jag ska handla, fixa med det, diska o plocka undan o fara på möte för att sedan gå o sova tidigt så man orkar börja jobba 00.51 på fredag morgon. Just nu a-v-s-k-y-r jag att inte ha körkort då Maken har en dålig rygg. *arrrggghhh* Jaja, då är det bara att räkna bort den extra ledigheten jag faktiskt fick mig. *SUR*


 
 
Yvonne

Yvonne

3 december 2009 00:47

Var hos mamma precis när programmet gick, så idag har jag tittat på "riktig" tv! =)
Aubergine-gratängen såg så himla god ut!
Och programmet var lagom avslappnat och mysigt tycker jag!
Kanske får hälsa på mamma på onsdagarna nu i fortsättningen! Fniss.

Kram på dig!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 20 maj 09:00


  Tema nr 285 Spelmän 141/366   ... eller kvinnor. De kallar sig TNT, Tøffe Narvik Tøtter Trommekorps.Lite hattande i festligheterna. Det här är från Vinterfestuka i mars.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365...

Av Kvasthilda - Söndag 19 maj 09:00


  Tema nr 69 Fladdrar 140/366   Det var lite kylslaget i fredags, men det gjorde bara att Norges stolthet fladdrade än mer i vinden på Nasjonaldagen.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan...

366

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 11:33

Just det. Skrev fel och tänkte ändra när jag kom ihåg att det faktiskt är 366 teman i år. Har jobbat så mycket och varit upptagen under ledigveckorna så fotograferandet har kommit på skam. Därav det långa hoppet mellan senaste två temabilderna. Eller...

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 11:00

Så trött! Blev sent inatt. Igen. Varit en vecka med långa skift och/eller körningar. Mycket som pågår längs järnvägen. Det är mycket vatten och rester efter urspårningen som inte kunnat fixats än. Ett skift till innan ledigvecka. Puh.    O Puh ja...

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 09:00


  Tema nr 073 Folkdräkt 139/366   Det är en av de vackraste bunaderna jag känner till. Nordlandsbunaden.  Här har det precis avslutats ett studentavtackande i Haikjeften i Narvik.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards