Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 3 december 2009

Tillbakablick - december 2008

Av Kvasthilda - 3 december 2009 01:22


För ett år sedan, vad gjorde jag då? Vi återvände från Borlänge, för några veckors praktik på hemmaplan. Firade jul med Maken o barnen - o katten som kan anas bland papperen o kartongerna.

Maken hade ena benet i paket då han gjorde sig ordentligt illa på jobbet.



1 o 2 - praktik. Vi tittar om en växel sluter ordentligt. Tillbaks till loket. Reflexerna syns bra i blixtljuset även om omgivningarna försvinner helt utanför banvallen.

3 - Maken håller benet högt.

4 - Neo bland papper o kartonger. Roligaste som finns!

5 - julgodis.



Jag tog ett kort utanför husknuten förra året också - snarlikt det jag fotade 1a december i år! Ser ut att vara (ännu) kallare i fjol. Mer frost i träden!


Andras tillbakablickar hos Helenas Bildbloggerian.


 
 
anne-lie

anne-lie

3 december 2009 07:19

Men vilket härligt "julkort" med en massa snö;-))

http://favouritemum.blogspot.com/2009/12/tillbakab

 
IKA

IKA

3 december 2009 09:03

Det ser onekligen kallare ut 2008, en underbar vinterbild ska tilläggas =) Katter är liksom barn(småbar) gillar papper och kartonger "fniss"
Nu förstår jag ditt tidigare inlägg. Vad kul och härligt att du håller på att utbilda dig till lokförare!! Heja och lycka till! Vad mäktigt att köra dessa vidunder till fordon.

Idag har vi ett tvärt hopp i temperaturen och det börjar vara som det ska vara i december. Från gårdagens noll-grader är det idag -10 grader.

Önskar dig en skön dag
Kram!

http://mellantidochrum.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

3 december 2009 10:24

Hmmm, blir inspirerad... :-)

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

3 december 2009 10:53

Hej Gladan! Kul att se dig :-) Vad inspirerar dig? Godis? Julklappar? Snöskottning? Hahahahahaaa!

Tack IKA :-) En tur till, sen är jag färdig!

 
Barbro S

Barbro S

7 december 2009 14:08

Vilken underbart stämningsfylld vinterbild. Collaget täcker bra in hela månadens aktiviteter, kul att ta del av din vardag.

http://www.konstbarbro.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 17 maj 09:00

  Tema nr 256 Rödrutig 138/366   Gratulerer med Dagen!        Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards