Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 9 december 2009

back home

Av Kvasthilda - 9 december 2009 23:10


... o en timme tidig på det! Blev ingen sur drottning. Blev en ÄNNU grinigare Konsul(n)... Bad att få ett lok som går bägge vägarna men det såg länge ut som om det blev one way ticket till Svappavaara.... Ställde om bromsar i nödläge o annat skit. Löste det till slut med diverse omstarter av datorer o annat. Funkade klockrent hem.

Mycket snö är det. Ramlade stora sjok från kraftledningen. Snacka om att snöa Lovikkavantar. Fast mer i stil med fårskinnsfällar!

Tog längre tid att ta sig från infartssignalen till stall än hela vägen från Svappavaara. Nästan. Nåja, skarvade liiite där. Men nu är jag hemma och jag slutar officiellt om fyrtiofem minuter. Ungefär.

Ett dygns ledighet åsså på't igen 00.51 i morron natt.... URRRRRRK! *rys*


Tack för alla go'a kommentarer :-))


 
 
IKA

IKA

10 december 2009 08:48

Oj vad spännande! Första turen ensam och galant gick det, nästan friktionsfritt =)) Duktiga dig! Sträck på dig nu, du trotsade gamla Drottningen och visade att hon inte kunde sätta sig på dig "fniss".

Njut av ledigheten så gott det går
Kramar

http://mellantidochrum.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards