Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 26 december 2009

FotoTriss 76 - Tillsammans

Av Kvasthilda - 26 december 2009 17:40


I sista minuten postar jag mitt bidrag till (förra) veckans Fototriss, som inte bara är årets sista utan även decenniets sista Fototriss!  Har funderat till och från hela veckan på vad man skulle använda men bestämde mig till slut för denna triss...


     

Kusiner. Det är inte ofta de träffas, brorsans killar och mina kottar, men här fick jag dem alla på samma bild (mer eller mindre). Vi försökte få till en kusin-porträttbild, men de har alla nån hiskelig min för sig så jag tog den jag fotade INNAN de samlade ihop sig på trappen hos morfar/farfar.



Årlig bowlingtävling med jobbet. Inte ofta man ser en massa lokförare tillsammans och än mindre deras respektive men i alla fall denna dag träffas vi o har kul. Eftersom vi jobbar varannan helg sker bowling och middag under två lördagar med varierat antal kollegor och arbetskamrater.



Tillsammans. Fjorton små tomtefigurer står runt ett värmeljus. Sjunger de? Eller de kanske bara värmer sig i brasans sken?


Och en sista repris för att jag tycker den är så kul - och för att trissen egentligen gick av stapeln FÖRE jul:

En massa fönster i LKABs kontorsskrapa som tillsammans lämnas tända, för att ge oss Kirunabor en julhälsning.


Fler Fototrissar finns här.


I morgon kommer ett nytt tema!
Tillbaks i mitten av januari...


 
 
Jah Hollis

Jah Hollis

27 december 2009 10:25

Det var en fin triss på tillsammanstemat.
Jag tror tomtarna håller stenkoll på att det inte ska börja brinna i skägget. :-)

http://jahhollis.blogspot.com

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

27 december 2009 12:26

Fina bilder. Annorlunda det med tomtarna runt värmeljuset.

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards