Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 8 november 2012

ett tecken

Av Kvasthilda - 8 november 2012 09:52


PsfI ringde igår o bytte tur på mig. Eller førsøkte. Næhææædutack sa jag. Jag byter INTE bort en fin trakttur igen mot ett passa-till-narvik-o-vænda-direkt-tåg. No. Never. Hon lirkade en stund o vi kom øverens om att jag skulle køra upp mitt malmtåg som vanligt men byta tåget idag mot ett godsdito. Jamen DET kan jag gå med på. Blir lite øvertid också. Lite.

De har lånat upp en kille som inte kørt gods på eeeevigheter o han ville inte riktigt gøra det just nu. Tror fan det. Man undviker ju gærna godståg i snøstorm o kyla. Idag ær det førvisso inte så kallt men snø yr det åt alla håll o kanter. Hur han tog sig till Narvik vet jag inte. Jag ringde i alla fall Vænnæs nær jag anlænde Narvik o dubbelkollade att jag skulle ha godset idag. Liksom bæst att veta nær man ska kliva upp om jag mot førmodan skulle ha mitt eget tåg, vilket går flera timmar innan godset. Men ændå med bara en dryg timmes extra sømn. Man børjar ju tidigare med godsen nær det ær klargøring o annat som ska gøras. Hoppas det ær sand i loket jag ska ha nu då de læmnar mitt lok i hamnen. De kommer upp med en mult o de tar bara med sig loket som ska in i stall då mitt vænder direkt.


Det dær med tecken ja. Sitter ju som synes vid en dator med norskt tangentbord. Jag har en del specialtecken i løsenordet men som tur ær inga skandinaviska tecken. Hade blivit besværligt tror jag. Om nu den hær bloggplatsen ligger på servrar med UNIX-system kunde det bli riktigt tjorvigt. UNIX kænner ju av den ENORMa skillnaden mellan versaler och gemener o sækerligen mellan svenska o norska æn till exempel...


Tænkte gå in på Blomstersenter o kika vad de fått in. De ska ju enligt skyltarna ha øppet Hverdagar 9-17 o Lørdagar 9-nånting men nær jag gick mot dørrarna vægrade de øppna så jag struntade i det. Vill ni inte ha kunder fast ni enligt øppettiderna ska kunna ha det føre tio så får det vara. De hade fått in lite julgrejer såg jag. Tænkte køpa en ny slinga till hallen. Har en LED-slinga dær med "snøstjærnor", inkøpt på IKEA men den børjar se lite luggsliten ut. LEDen håller ju inte i all evighet æven om de tål en hel del. Sen har vår kæra Tyra tuggat hål i kabeln så bara hælften lyser av den anledningen. Kattracka.

De hade en slinga med stjærnor på Skeidar som jag kikade på o på Blomstersenter hade de flera olika såg jag i fønstret men som sagt. Kom ju inte in så jag vet inte....

Måste ha en med væggstrøm. Har køpt några på IKEA før batterier men de måste man slæcka stup i minuten før batterierna håller ju inte hur længe som helst. Vi har ju mørkt så stora delar på året o de dær slingorna hjælper till att jaga bort vintermørkret.

Næ, kanske bæst att ringa Togleder o ta sig till hamnen. Pojkarna ær nog snart hær. Ut o køra LEGO-tåg då!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards