Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Kvasthilda - 1 december 2012 11:24


Får se hur mycket kryssblogg jag hinner skriva idag. Börjar i alla fall nu när klockan är nästan halvtolv. Väntar på SysterYster och vi har marknadsplaner idag. Julmarknad i Enviken, tror jag vi kom fram till.
Krysset i sig var löst långt innan sista uppgiften ens dök upp i etern. Men vi tar det väl från början då. Nä just ja, måste ju addressera en sak först. Det gick en vinst till Kiruna. Till nån Benny och Benny....?? VA?? Det finns väl inga Benny i Kiruna heller?? De finns i Göötebörrg. Vi har en inlånad poolförare från götet som heter Benny. Se där. Så är det. Bokstaverar. G Ö T E B O R G. *skakar på huvudet*
Nåja, vi tar väl dagens kryss då o ser vad vi hittar för oegentligheter idag. 


Det började med en dansant man. Lasse Dahlquist skrev en låt om Bob från Aberdeen som svingade sina lurviga så det stod härliga till. Sami underhållningsorkester spelade för oss. 


Sen reser vi ut med Wilburys. Travelling Wilburys. Det var en stjärnspäckad grupp bestående av Bob Dylan, George Harrison, Jeff Lynne, Tom Petty och Roy Orbison. De har gjort två album men vår kryssgubbe idag, avled innan den andra var färdigställd. Dagens illustration heter Handle with Care


Har ni bakat några saffransbullar än? Det har inte jag så här blir det ingen Bullfest bullfest hela da'n. För att grädda dessa godsaker behövs en ugn. Och tiden att göra det. Saffranet är inte heller inköpt. Fast jag har nåt litet kuvert kvar än, sen i fjol. Funkar säkert. 


O till snapsen köper jag gärna Finlandia. Gillar inte att de gjort om flaskan för jag gillade den gamla som påminde om våra finska Iittalaglas. Maken gav bort min flaska med det lilla innehåll som fanns kvar, till en groggsugen granne en gång o den kom aldrig tillbaks. Hur som haver. Finlandia. Den skrevs av finnen med det franska förnamnet. Nåja, ett taget förnamn. Varför nu inte Johan dög? Johan Julius Christian, eller Jean då. Sibelius.


Sen en låt som dök upp i förra veckans googlande efter information. Samma himmel handlade det om då. O den ingår i texten. Fast den här heter Samma andetag. Tjejen som delade sina andetag med oss var Lisa Nilsson


Andas. Det måste man för att fixa det som Johanna tillfrågas också. Kan du vissla Johanna


Are you leaving now? Den frågan ställde Erik Hassle. 

All the things I was fighting to keep out
Always found a shortcut back in
Breaking plans that I was making
You could tell when I was faking
But it's OK
Are you leaving,
Are you leaving me now?
Are you leaving,
Are you leaving me now?
If you leave you got to leave me now
Are you leaving,
Are you leaving me now?
Are you telling me this is the last time?
If you leave you got to leave me now


Nästa kille hyllade stjärnan i hans liv. (Du är) Stjärnan i mitt liv om man ska vara petig. Vår egen reggaekung från Skåne. Peps Persson


Persson heter även nästa lilla stjärna. Barnstjärna. Med förnamnet Maria. Eller kanske mer känd som Annika. Pippis bästa tjejkompis.

Mors lilla lathund sa: Du må tro, jag jobbar bra,
fastän vet du vad, inte just idag, jag gör det helst en annan dag.
Mors lilla lathund sa: Ingen kan så bra som jag,
men tycker du som jag, tycker du som jag,
så gör jag det en annan dag.

Nä, Annika ville helst vara passiv hela dagen. 


Nån som tyckas vara passiv men kanske är jääääääättesnabb i sin värld är en liten slemmig varelse. Björne hade en kompis som hette så :) Snigel. Lilla snigel akta dig, akta dig akta dig. Lilla snigel akta dig, annars tar jag dig! Vem som spelade vet jag inte men det var inte precis lullegull, utan hårdrock! 


Smuk som et stjerneskud. Underbara, underbara Eurovisonsvinnare. Brødrene Olsen. I love it. 

 

Dinah Washington fick sjunga sedan. Hon var Mad about the boy. "Englands Karl Gerhard" har skrivit den. Typiskt Sverige att sätta egna attribut och titlar på folk. Han var väl nog så stor alldeles på egen hand, Noel Coward. 


Åsså slutar vi i lite hjärta o smärta. Säger det igen. Underbara underbara (tyska) grupp. Scorpions. Hör till min tonårstid. I am Still loving you

Time, it needs time
To win back your love again
I will be there, I will be there
Love, only love
Can bring back your love someday
I will be there, I will be there


Fight, baby, fight
To win back your love again
I will be there, I will be there
Love, only love
Can break down the wall someday
I will be there, I will be there


O med det avslutar jag kryssbloggandet för denna första decemberlördag. Ha det! 



Av Kvasthilda - 1 december 2012 11:00


Bakom årets första kalenderlucka finner vi en bok. En norsk mönsterbok. Med hjälp av den här kan jag sticka mig en hel julkrubba. Eller figurerna till en krubba. Kanske en figur om dagen tills dryga halva julkalendern avverkats? Eller göra flera får och hästar så räcker den hela december :) Åsså avsluta med lilla Jesusbarnet lagom till Julafton. 




Av Kvasthilda - 1 december 2012 09:00


Tema nr 255 Rött

336/365


1a december. Vi är inne i årets rödaste månad. I min bild finns en liten röd detalj. Ser du den? 

Morgonrodnad över Lapporten för en knapp vecka sedan. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards