Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Kvasthilda - 5 december 2012 16:18


Hela landet ligger i beredskap. Eller lamslaget. Förfruset. Översnöat. Kaos i all trafik. Kaospå vägarna. Kaos efter järnvägen. Kaos i flygtrafiken. Eller kaos. Helt stillastående. Lit kaos. I trafiken är det dock kaos. Av stora mått. Fast det är klart. Sörlänningarna har vinter vart tionde år eller så o vet inte hur man beter sig i trafiken. Vi har ju liksom vinter vartenda år. Är det nåt man kan vara säker på i våra trakter, förutom det vanliga - skatter o döden, är det vintern. I södra Sverige är det lite si o så med den saken. Men av nån anledning drabbas tågtrafiken av vintern varje år. Regn hos mig. Eller vinter. Eller nåt. 


Har köpt mig en ny ring. Den fjärde i ordningen tror jag. Hematit. Tappade min senaste på flyget. Tror jag. Hörde nåt som skramlade när jag satte mig o det kan ha varit ringen. Grå matta o mörkgrå ring. Inte så lätt att se i mörkret under flygstolarna. Den första gick sönder. Sen köpte jag två. Tror jag. Men den jag i så fall har kvar är hemma. Nånstans. 


Åsså var jag inne på systemet o tittade över julölshyllan. Eller hyllorna. De har ju några att välja på här. Men INTE Kloss jul. Men Peter då. De gör för lite, sa en av tjejerna i butiken. Det är ju klart. Tillverkar man en låda i veckan - eller så kan man ju inte sälja dem i butik. De säljs på restaurang sa hon. 

Måste kolla upp det där. 


Sen har vi varit på Clas-i-sjön (Varför säger du så?) o köpt packmaterial. Silkespapper o bubbelplast. Allt för att försöka rädda ljusen. Om o när vi nu reser hem. Kommer oss hem. 

Clas Ohlson i Insjön - Clas-i-sjön. 




Av Kvasthilda - 5 december 2012 11:00


Bakom lucka nr 5 döljer sig fem små tomtar. Skapade av två hoplimmade hasselnötter, klädda i pälsbrämad filtmössa. Visst är de söta? 






Av Kvasthilda - 5 december 2012 09:00


Tema nr 278 Snöbär

340/365


Tja, egentligen är det en frukt men se, det struntar jag i. De kom till slut. Nyponen. O var snälla nog att hänga kvar tills jag kom till Dalarna igen :) 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards