Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 december 2012

Av Kvasthilda - 11 december 2012 11:23


*bah* Trött. TRÖTT TRÖTT TRÖTT. 

Stupade i säng vid femsnåret i morse o vaknade med ett nackryck 10.50 Ute är världen vit. Allt är vitt. Det har kommit massor med snö. O ingen unge som har skottat/kan skotta skiten. Tror inte min nacke håller. Junior är i byn o friar med Lindblomman o delar ut julklappar. Jag får gå ut o ta en meter i taget o hoppas att jag fixar det. 

Taxin funkade inatt. Men avlösande förare o jag fick mötas efter halva vägen av en oplogad dito. Snöplus. Efter en dikesdrunkning i lårdjup snö. Finfint. Hoppas han tog sig till Boden OK. Loken började krångla efter en massa strömdippar. Spänningen kom o gick på norsk sida. O kompisen var tvungen att begära hjälplok o backa ner till Narvik igen för att hennes lok kraschade. Undrar om det var samma lok som gjorde detsamma för några veckor sen? 

Jag hade också spänningsdippar för nån vecka sen med en olivinlast. Rätt spännande. *rys* 

Försöker få tag i PsfT också men han hann väl precis gå på lunch när jag ringde. De har ju också rätt att vara lediga. Faktiskt. Får se om jag får till en deal med honom. Har en fridag jag tänkte flytta på för att få min norgefortbildning. Kommer säkert inte att funka. Eller så lyckades han ta ut nån panschis på mitt tåg i morrn. Kan vara svårare att hitta nån på det jag har när jag tänkte ta ut min fridag. Våra turer är så sönderhackade o köttfärsmalda sen tidtabellsskiftet o det är skrattretande hur det ser ut. Vem fan ska klargöra loken om 18 är inställd?? Vilket händer titt som tätt. Kan ju inte LK skita mer i. Vi ska inte blanda gods o malm! Vansinne. 

Nä. Om jag ska blanda min onda nacke o trötta lekamen med en snöskyffel då kanske. Också vansinne. 


Av Kvasthilda - 11 december 2012 11:00


I lucka nummer elva finns en gammal ask med hjärteformar. Snart är det Lucia och många får nog pepparkakshjärtan till lussekatten o kaffet. Med de här kan man baka kakor i alla storlekar. Ett litet fynd för en tia. Recept följer med! Asken är inte så gammal att man använder pottaska i receptet, utan bikarbonat "som vanligt". Det roligaste är att receptet även är tryckt på engelska på kartongen. Antagligen en gammal souvenir :) 




Av Kvasthilda - 11 december 2012 09:00


Eget tema nr 28 Till nöds

346/365


En lokförares nödproviant. Dessa burkar står (stod) i mynningen till en tunnel längs järnvägen. Nån förare som stått still länge, kanske? (jag vet vem det är)



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards