Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 december 2012

Av Kvasthilda - 12 december 2012 19:40


Det var ju dumt. Min avgångstid har kommit o gått och tåget före mitt har inte gått än. Min bok är slut. Skulle ha tagit den inbundna romanen s.....


*sms-klipp*

 

....om jag först tänkte och inte pocketen jag bestämde mig för... Den är slut och min avgång är minst en timme bort, kanske två!


iPhön · jobb · sms
Av Kvasthilda - 12 december 2012 16:49


Varmt hær idag. Eller inte. Har fått en ny jacka på jobbet o den ær så varm! Vet inte vad det ær før temp i Narvik idag men det ær då vansinnigt varmt att promenera med den på...

Vi har fått rockad i tågnumren igen och kør nu ett tåg som var norrmænnens tidigare i år. Det blir så nær tågen får nya tider. Måste ha nåt med persontåget att gøra också. Att deras tider ændrats. Æh, vet inte.


Tog en prommis på By1 som sagt. Køpte lite paketsnøren och en strimlare till dessa. De hade två olika på bokhandeln o jag frågade en expedit vilken som var bæst. Båda hade metallpiggar så hon kunde inte sæga nåt. Nær jag skulle betala sa en annan tjej att hon rekommenderade den jag inte tog. OK, så fick det bli i stællet då. De hade samma pris så det spelade liksom ingen roll. Har ju køpt en i fjol nån gång men den blev av nån jækla anledning kvar i Dalarna - IGEN. Mindes inte om vi tog hem den eller inte med Råttan sa att den ær kvar dær. Får ju tro henne då :)

Skulle haft en igår. Vi slog in paket på løpande band och till några paket hade det varit perfekt med en snørstrimlare.

Satte pingla på Ante också. Han blev så fin. vem Ante øær? En svindyr dekorationsren jag køpte hæromdagen. Ska ha honom till dockorna på ett eller annat sætt. Måste leta fram nån av våra granar o antagligen plocka ner vardagsrumsgolvet från vinden. Ja, det som hør till dockskåpet. Behøver ett vettigt "golv" om jag ska fota. Lite fånigt nær tapeten går ner på golvet också.... har en riktig tapetbit som funkar som bakgrund mot en kartongskiva men jag vill ha nåt mer permanent. Førsøkte få Maken att tapetsera en træskiva men æn har jag inte sett den.


Sheeeit va' hungrig jag ær. Måste nog gå ner o æta lite. En fryslåda från Felix. Tror jag.


Av Kvasthilda - 12 december 2012 12:22



Av Kvasthilda - 12 december 2012 12:00


Jag ska iväg o jobba strax så jag missar det magiska klockslaget idag. 12-12-12 12.12.12 Många bröllop idag. O mycket annat säkert. Barn som är planerade att födas. Förlovningar förstås för de som inte hunnit längre i giftasplanerna. 

Själv ska jag sätta mig på ett persontåg o fara upp till Narvik o hämta hem ett tomtåg. Får inte tag i Op så jag vet inte om det går. Det verkar då inte vara nåt inställt idag. 

Nåja, det är bara att väcka en huligan o dra sig iväg då. 

Ha en härligt magisk dag därute idag! 


Av Kvasthilda - 12 december 2012 11:00


Tolfte i tolfte tjugohundratolv. Vad hittar vi då månne bakom lucka tolv? Jo Blossa 12. Förstås. Ingefära och Yuzu. Yuzu är en japansk citrusfrukt. Mycket krydda i den här. Ingefära är ju ganska starkt. En vit glögg i vit flaska med japaninspirerade siffor i svart och röd kork. Eller "skydd" till korken. Snyggt. 



Av Kvasthilda - 12 december 2012 09:00


Tema nr 240 Remmar

347/365


~



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards