Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 december 2012

Av Kvasthilda - 20 december 2012 21:01


Ja, om nu världen går under i morgon måste jag ju hinna visa upp min sista morgonbild. Fotat i morse. Solen håller på att försöka leta sig upp på himlen - dock orkar den inte upp över horisonten... Det var så fantastiskt vackert att mobilen fick agera kamera så gott den kunde. Eller vad säger du? Är det inte vackert, så säg?




Nu ska jag ta mig till jobbet här i Narvik, där jag för tillfället befinner mig och åka hem o krama Maken o barnen innan jorden går under. Eller...? Blir det en jul i år också? Fast i morgon lär jag inte se en sån här vacker morgonrodnad. Då sover jag!

Av Kvasthilda - 20 december 2012 11:00


I lucka nummer tjugo döljer sig en julklapp. Den här är till Lillkullens föräldrar. Nån som törs ge sig på en gissning om vad som kan tänkas finnas i det röda papperet? 




Av Kvasthilda - 20 december 2012 09:00


Tema nr 270 Skägg

355/365


Som hinken avslöjar är fotot inte taget i vinter :) Det är fotograferat i juni! Å andra sidan har hela landet haft snö i december så den snöfria backen är kanske inte så vanlig i år. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 20 december 2012 06:46


Urrkkk. Trött. Det här är definitivt inte mina arbetstider. Men å andra sidan är det ungefär den tiden jag börjar i Narvik normalt sett :) Den tiden jag fått på de turer jag har till Narvik i januari. Har sovit sådär inatt. Maken kom hem igår och är inte riktigt frisk så han har legat o frustat o snarkat o stönat inatt och väckt mig mer än en gång. Besvärligt när man sover ensam så ofta. Stackarn. Hoppas det går över snart. Nu börjar Junior klaga över kroppssmärtor också och har feber.

Men gå o lägg dig då! Han var i köket när jag klev upp strax efter sex.

Kan inte. Drack ett par glas mjölk o hackade tänder.

TA EN FILT DÅ! Eller hellre, ta ett par alvedon o kryp ner i sängen o låt kroppen VILA!! 

Fattas bara att jag ska bli sjuk lagom till jul o min semestervecka. Får hålla alla tummar o tår att jag slipper. 

O Tyrannen kommer att få magknip. Hon käkar tallbarr. O det är inte den hälsosamma levande sorten utan tillverkade i nån plast. Vi har ju haft plastgran i en herrans massa år. 

Kattskrälle! 

Nä, det är bara att ta itu med det här nu då. O packa Lapptoppen idag tror jag för att se lite teveprogram idag. Får ju skjuts o hämtning. Nu ska jag väcka min sjuke make. 

Go'Morron! 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards