Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 december 2012

Av Kvasthilda - 27 december 2012 12:20


Det var trevligt igår. Mycket trevligt. Junior berättade att hans svärmor plockade bort alla prydnader före jul för att bara ha julrelaterade dito uppe till jul. Så var det! Urmysigt. Sammalika kyrka som jag hittade fast med gråvitt tak. Tomtar o kuddar. Gardiner. Fint. O såna där underbara metallgirlanger som snurrar o vrider sig i värmen och ger ifrån sig glitterstänk i silver och rött/eller grönt. 

Och maten var suveränt god. Älgstek, revben, skav o en Jansson som kunde få änglar att börja gråta. Och hemgjord mimosasallad. Så god! Kändes jättedumt att komma dit utan nån form av present. Vi har inga bromsar på bilen. Shoppingbromsar. Hade tänkt stoppa lite godis i en burk men det kändes fattigt med det lilla vi hade av hemgjort. Har inte kokat nån knäck i år. Hanns inte med. Kolan blev av. Och fikusarna, för de tog Kråkan itu med. Hann inte riktigt med julen i år. Jag ser omkring mig att det är jul. Har varit jul. Såg Sarah Dawn Finer tända ljuset och hann för omväxlings skull se det mesta av Kalle Anka, även om dockorna inte fick vara med. Say Mama


 Min kyrka


På hemvägen började det snöa. Temperaturen steg. Låg runt 30+ (självklart INTE plusgrader, bongo) när vi kom till byn men steg till 15 innan vi var tillbaks i stan igen. Trist. Tänkte få några fina frostbilder av rest snöfrost men den nya snön förstör ju det. Skulle ha behövt vara kallt några dagar till och för min skull hade det gärna fått vara det den här veckan - när jag inte jobbar. Den här snöblidan kan gärna försvinna några dagar o återkomma i januari. Men då är väl kylan tillbaks igen, kanmantänka.

Av Kvasthilda - 27 december 2012 09:00


Tema nr 41 Duk

362/365


En duk på duken. Jag kör med dubbla i jul. En stor rödrutig o en mindre löparmodell i naturvitt o rött med invävda hjärtan. Den stora är inte ens färdigsydd, bara klippt att passa bordets längd... Vilket givetvis gav Tyra nåt att göra i ett obevakat ögonblick. Hon fick tag i en tråd o drog. Kattracka. Tog av henne den och drog ut alla lösa trådar. SKA kanta den till nästa år. *lovar* 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards