Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 oktober 2013

Av Kvasthilda - 1 oktober 2013 21:21


Hahahha. Satte mig ner för att se på film och passerade Constantine som låg på vardagsrumsbordet. Struntade i den. Funderade på vad att se. ChickFlick? Rock of Ages? Hans o Greta? OK, fick bli den. 

Det första som händer i filmen (efter Hans o Gretas jobbiga barndomstid hos pepparkakshäxan) är att Peter Stormares karaktär, Sheriff Berringer står o ondgör sig över häxor på byns torg. "The Spawn of Satan".... 




Nu är det ju så att i Constantine - är det just Peter Stormare som spelar Satan...

Så kan det gå.


Av Kvasthilda - 1 oktober 2013 13:09


Fan, jag måste skaffa fler glasögon. Ibland funkar det inte att sitta vid datorn alls. Glasögonen är dubbelslipade och där jag sitter är precis för nära eller för långt borta för att det ska vara helt bekvämt. Läsdelen kräver närmare kontakt med knäpp huvudvinkel o den vanliga slipningen ett längre avstånd. Ett par extra läsglasögon hade varit perfekt.

Vissa dagar, när huvudvärken ligger och glöder under allting är det nästintill omöjligt att sitta vid datorn utan att värken blir värre. Inte alltid men det händer. Idag är en sån dag. 

Sitter också i valet o kvalet om jag ska ringa upp PsfI o ta det där extra skiftet nästa vecka. Jag har ju, gud förbjude fyra dagarshelg. Kanske jag kan snika åt mig en extra ledig dag under B-dagen nästa vecka? Hon hade ju i alla fall inget annat att ge mig då. Blankdag på en söndag. Jävla SÖM. 

De är skyldig mig, jag vet inte huuuur många fridagar. Lägg en där då! Då får jag ledigt både söndag o måndag o alltså en minihelg. Eller helg som alla andra fast förskjuten. Fast det går ju fan inte att förhandla med henne. Alltid hängslen o livrem. Nä, B-dagen får ligga kvar. Vi har inget nu men jag vill inte binda upp dig på "fel" timmar. Det är bättre att du lever i total ovisshet o får en sistaminutentid för jour. Helst 7-16. Eller allra helst 6-16. Dagjouren. Hör vi inget, har vi 8-15.12 Att SÖMen lagt ut så mycket den bara kan under månaden spelar ingen roll. B-dagen motsvara just ett skift 8-15.12 O inte ett tiotimmars jourpass. *kräk* 

Av Kvasthilda - 1 oktober 2013 09:00


Tema nr 194 Min favorit

274/365


Temat Min Favorit. OJ. Det innefattar mycket det. Det kan vara en artist. En skådis. En låt. En film. En frukt. En maträtt. En färg. En blomma. En bok. En författare. En docka. En kamera. Ett objektiv. Ett plagg. Det tar aldrig slut. Men ett av mina favoritmotiv längs järnvägen är detta: 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards