Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Kvasthilda - 9 oktober 2013 14:14


Eller njae. Det spejs som är mitt huvud kanske. Klev upp i ottan. Gjorde i ordning kaffet. Packade ryggsäcken. Funderade. Dator eller inte dator? Kamera eller inte kamera? Äh, skiter i både kamera o dator idag. Packar ner de två återstående böckerna i Nora Roberts bröllopssvit. Gud så nöjd jag är att jag köpte dem en o en o gav fan i att läsa dem. Nu kan jag svepa dem alla fyra. Med ett instick av klanen Stanislanski. Behövde en lite tunnare bok att fylla ut gårdagen med. Har läst två nu. Bröllopsböcker. Hade säkert varit bättre i original, men va fan. Nån gång kan man ju läsa en översatt bok också. Faktiskt. 

For på jobbet. Tog ut mina order. Ringde Togleder. -Men. Va? Nä, det är inställt? Ehhhh... -Jag har ju fått ut körorder? Ringde PsfI. Inget svar. PsfT. Inget svar. PsfE. Mobilsvar. Men det var väl FAEEEN. Ringde Ume. O PsfI svarade.... Ehhhh jahaa? O jodå, mycket riktigt. -Det har ju jag sagt till dig. För flera dagar sen. -Ehhh. Nä? -Eh, jo, när jag ringde om den andra turen.... -Justifaen. Såvareju! Knallkork. 

Pass med persontåget istället då. 

Drack kaffet i termosen o kokade nytt. Snart ska jag bege mig. Igen. 

O det regnar. Tackolov att jag slapp köra nåt idag då! Badbaljorna. Äk, Fammr. Eller va-sjutton-de-nu-heter. Faan var namnet på första paret. Världens största fågelbad. Han sa det, Martin som provkört dem fram o tillbaks till TOrneträsk under sin första NORGE-vecka. Nån bromsade in o fick ett hav över sig. Eller om det var vid nåt annat tillfälle. Han har lite glappt munläder, så det var lite svårt att hänga med där. Men de här nya Fammr hade i alla fall korgen full av vatten. Trorfandet. De har ju stått hur länge som helst - o är badkarsformade. Modell större. En stor jävla balja. Untean dränering. Kommer ju att funka så sm,åningom när trafiken kommer igång på riktigt för de töms ju var eller varannan dag i alla fall o inte ens här kommer det så mycket regn på ett par dagar att det ska bli probelm. Å andra sidan kör ju ÄllKå med vatten fär att tina sina vagnar så vi får väl se hur det blir med malmcementen från NL i vinter.... Får väl ställa dem på huvudet o nakna skiten ur dem. Så gör ÄllKå också. Inte det där med huvudet, men bankandet. 

Fågelbad ja.... När jag körde hem igår passerade jag Plattvik. Eller strax efter att jag kört förbi där, såg jag en massa kråkor i spåret. Nåt påkört vilt. Eh, vad är det där? En vit plastsäck? Kom närmare o såg fjädrar. Stora fjädrar. Stora vita fjädrar. En svan hade fått sätta livet till. På ungefär samma ställe den där svanfamiljen jag fick bromsa för, spatserade i spåret. Ungefär. Trist. Kan ju bara hoppas att det var en ensamstående svan så han eller hon inte har en make/maka nånstans. 

Nu kom mitt tåg in, hörde jag. Dags att röra på sig. 

Av Kvasthilda - 9 oktober 2013 09:00


Tema nr 207 Mörker

282/365


Det är vad som krävs för att man ska kunna se ett norrsken. Mörker.

Vi har ju norrsken mer eller mindre året runt men det är ju inte synligt sommartid. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 9 oktober 2013 07:19


*huff* Regnar. Jag ska ut o köra NL idag. Igen. Kanske det blir med nya vagnarna. De körde premiärturen till Narvik igår. Mötte Martin i Straumsnes med dem. Han var väl en timme sen - eller två. Blir mer idag om det är de som hänger på kroken. Vårt värsta väder här. Regn. Blöt räls. Vi har inte löven men med de vikter vi har är regn vår värsta fiende. Eller lämmlar men det har vi inga. I år. 

Kaffet puttrar o väntar på att hällas i termos. Börjar om en knapp timme. Fast avgången är inte förrän, ja när? Senare än det gick igår. Man blir totalt förvirrad. Det är inte som ÄllKås tåg inte. De går som tåget. Ehh, klockan. FAsta tider - om inget förutsett inträffar. Men tidtabellen ligger still. Det gör fan inte NLs tåg. 

Snorar igen. Huv'et är tungt. Nyser o snorar. Dags för en höstförkylning igen? *bah* 

Nä. Det är bara att dra igång denna dagen då. 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards