Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Kvasthilda - 16 oktober 2013 17:56


En av mina allra bästa vänner från ungdomstiden dog igår. Fick en blänkare på facebook av en fd klasskompis som i ungdomsåren var tillsammans med henne - fast han är fallen åt andra hållet. Det visste han nog inte riktigt då. Eller ens låtsades om det. Ingalill. Underbara Glada Ingalill. Denna fantastiska människa som alltid skrattar så gott. Världens goaste varmaste leende hade hon. Ser hennes leende och glada skratt framför mig så fort jag tänker på henne. Den där jävla cancern igen. Har helt missat hennes sjukdomstid då hennes uppdateringar inte synts i mitt nyhetsflöde på flera månader. Med mitt jobb rinner tiden iväg alldeles för fort och man hinner inte hålla kontakten med alla man önskar. Hon är en sån person. 

 

Älskade Ingalill

Vila i frid



Av Kvasthilda - 16 oktober 2013 09:00


Tema nr 129 Insjö

289/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 16 oktober 2013 07:09


Go'Morron! à la Irma. Eller var det Idde? En Schultz i alla fall. Eller Uno. Eller båda. Ja.

Morrn da!

En kort hotellnatt. Mitt tåg ær klart. Ett av få som faktiskt rør sig åt ena hållet eller det andra. Inatt hade de rælsbrott på Rombak - som inte var ett rælsbrott. Træffade en av insarna som stått o hæckat i en timme eller två på Katterat inatt. Fan, han måste ju nyss ha kommit ner nær jag træffade honom. Jo, hans tåg stod med rumpan i silon nær jag passerade på bron så det kan inte ha varit vældigt långt innan det, det anlænde.

Nu ska jag åka hem. Førsøka vila innan jag ska ut ikvæll igen. Med just det tåget som insen kom med. Ett av få som verkar gå. Tre laster igår...! Varav ett norskt tåg. Har de skickat norsken till Kiruna får de se till att ta hem honom igen. Honom ja. Før de har vældigt få tjejer bakom spakarna hær. Har funnits en tjej som kørde - men hon var svensk. Tror jag. O har slutat.

Snøstorm igår. Snøn yrde omkring i stormen så man inte såg många meter. Folk hann inte mer æn skriva att "Det snøar" på Facebook innan solen sken igen. O sen kom det ett par snøfall till under eftermiddagen. Och natten. Jæklar i min skoterlåda vad det snøade. I Narvik finns inte en gnutta snø. Eller sne som Ole sæger. Man kan bli sne før mindre. Tror rosorna blommade æn. Svårt att se uppifrån bron i nattmørkret. Ja fan, det ær natt æn. Næstan. Får spana i morrn.

Liftade ju med godset inatt. Blev sent som fan. Dock låg vi hackihælinen bakom norsken i 22an, så det hade inte spelat nån større rocknroll om jag haffat malmtåget i stællet.

Næ. Kræk. Det ær væl bara att ringa Togleder då o ta sig ut till loket.

Morr. N.

Av Kvasthilda - 16 oktober 2013 01:43


Så ska man strax upp igen då. *suck o stön*.

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards