Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 oktober 2013

Av Kvasthilda - 25 oktober 2013 13:21


Traktorn har gjort sin första rajd kring husen. Snön vräker ner. Jag skottade ju en del av gården igår. Nu ska det putsas av, för traktorn har lämnat snövallar. Skulle behöva skotta kring bilen. Var är de där grabbarna när man behöver dem? Maken är världsbäst på att skotta. Hans rygg pallar inte men hans sinne för släta snöytor tål knappt att nån annan gör det. De blir nästan greensläta. Det blir de inte när jag skottar. Inte ens nästan. 

Björkarna utanför fönstret är svartvita. Som björkar brukar. Fast inte. Så kan de också se ut: 


Idag är deras svarta grenar täckta ev ett lager snö. O mer kommer det. 


Låg i sängen o läste när jag hörde min arbetsmobil vibrera nånstans i lägenheten. Klev upp o tittade. PsfE. Hmmm. Svara eller inte svara? Äh, det är ju fredag. Måste vara nån skiftändring inför helgen eller nästa vecka. Jodå. Min Pii-sväng natten mot måndag är inställd. Woooopppiiiieee. Så jävla skönt. Slapp sova i Pii ännu en gång. Lite allergisk mot att börja jobba några minuter över midnatt. Eller vänta nu. Det var vid sjusnåret på kvällen den här gången. Men upp mitt i natten igen för klargöring o växling. Hon sa att hon tänkte ge min en Vitåsväng i stället men insåg att det inte gick för jag har tre på raken efter den. TaxiMyxi. Bidde en jour i stället. Tackigendå. 


Lite eftermiddagskaffe nu då. Pannan har nog puttrat färdigt vid det här laget. Magen kurrar. Dags att fylla med nåt. 


Av Kvasthilda - 25 oktober 2013 09:00


Tema nr 281 Sommar

298/365


Hos oss vräker snön ner idag och lägger sig i ett allt tjockare täcke.

Sommaren är långt borta. Men man kan ju drömma! 

Svensk sommar extra allt. Blått o gult :)  



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards