Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 oktober 2013

Av Kvasthilda - 24 oktober 2013 17:57


Nä, det var väl inte vad jag skulle prata om men den fastnade bara. Bengan Johanssons Gu-kbu-k. Rrrren hörs knappt. Det snöar. Det SNÖÖÖÖÖAR! Jag skottade nästan hela gården o svor för mig själv hela tiden. Önskade att Junior var hemma så man kunde slänga skyffeln på honom. Men nä. Han är i Byn. O Klumpfot o Lilla O skulle väl aldrig ens tänka tanken att ta i spadar eller kvastar. Eller snöförare. Man måste ju RÖRA på sig. 

Vilket jag knappt gjort idag. Herrrrrreguuuud. Sen till svappis. Sen I svappis. Jävligt sen FRÅN svappis. Fyra timmar hem... O sen en gård täckt i drygt decimetertjockt snötäcke. Klumfot klampar bara igenom skiten. *grrrrrrrrr*

Men nu har jag minihelg. Fridag. För att sen jobba hela helgen. Måste väl släpa med mig Lapptoppen till Narvik på lördag. Ska ut o shoppa lite barngrejer. Tror jag. Vilket påminner mig att det ligger babygrejer i tvättmaskinen sen igår. Filtar mest. Nåväl. En lång lördag i Narvik väntar. Kanske jag hinner med krysset där o då. Pigan köpte en åkpåse med bälteshål så de har fixat den biten i alla fall. Då återstår väl bara skämmabortgossenmedkläder-delen då :) 

Äh. Kanske bäst att kolla in tvättstugan. 

Av Kvasthilda - 24 oktober 2013 09:00


Tema nr 263 Sammankomst

297/365


Inte mitt foto - men min kamera :) Hade kunnat vara min bild - om den tagits med självutlösare. Men nu lånade jag ett avtryckarfinger. Dotra? Ett syskonbarn? Nån i släktskaran var det i alla fall. Kamerorna gick laget runt. 

Inte ofta vi ses alla syskon, men här är vi samlade hela högen. Inklusive mor o far som firades av - på deras åttioårsdagar i år. Pappa fyllde i midsommar o mamma i september. Vi samlades allihop för att fira dem hos en bror i somras (- eller i ett fall, bara för att vara med o träffa hela syskonskaran. Det "fallet" sysslar med egna sammankomster i vanliga fall)


  

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards