Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Kvasthilda - 11 oktober 2013 16:59


Den går hit, den går dit, den går runt en liten bit
Den startar på ett kick, det är en makalös manick

 

Nån form av kick-offbild från USA. Tycker den är skitahäftig. 

Ingen aning om vad de ska kicka off. 

 

Av Kvasthilda - 11 oktober 2013 14:38


Ja, tänk vad siffror kan betyda. En rappakalja av nummer som började med ett nummer o slutade i ett par nummer för smått. För tidigt. 37.
Eller slutade. Det är ju nu det börjar!!
Lille, med betoning på lille, Ollivander har sett dagens ljus och får tillbringa sina första prematurdagar dagar i en låda med glasväggar. Alla mår bra o det gick bra, även med droppvärkar. Fortare än för undertecknad, när första barnet (o gossebarnets motsträvigt stolta moster) bestämde sig för att göra världen bekantskap ett par veckor för tidigt. Men hon var ju lite större. Det är en liten skit. Herr Ollivander.




 22 dagar kvar. Han hade bråttom, lilleman. 


Av Kvasthilda - 11 oktober 2013 09:00


Tema nr 47 Dumpa

284/365


Det byggs överallt. Fast det här är inte i Kiruna utan i Svappavaara. Exakt vad de gör vet jag inte - förutom det uppenbara att dumpa grus och släta till det. Bangården byggs ut och fler spår har lagts till. 

 iPhonefoton


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 oktober 2013 06:20


Lite småtrött. Typ. Eller väldigt trött.
Johan o Tova är i radion.
Skickade ett mess till Vakenstudion. 72999. 50 pix. Kanske man får en sovmask?
O där kom Stiftelsen igen.
Väntar på besked. Dotra o Kullen for till Gällivare igår kväll. Vad finns i Gällivare? Nåt vi inte har i Kiruna. Dags för Mr Ollivander att göra oss bekantskap. Två veckor tidig o en månad liten. För liten. Men han har visst bestämt sig för att tiden räcker. Inom tre dar sas det men senaste messet förvarnade om ankomst redan inatt. Nedkomst.
Jag vill inte ha en annan värld sjunger Robban. Ollivander vill definitivt ha en annan värld. Nu.
Läser väl lite Nora Roberts medan jag väntar då. Om jag inte somnar först. Fast min kurrande mage håller mig nog vaken.
GoMorron Norrbotten. (Tror inte jag hört det än. Nå. Johan. Skärpning!)

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards