Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 november 2014

Av Kvasthilda - 2 november 2014 11:32


Jaja. Ska man vara petig så var det för femtio år sen idag, som min mamma fick glädjefnatt för att deras fjärde barn och sladdis därtill, inte hade en snopp mellan benen. Efter tre, mer eller mindre busiga femtiotalsgrabbar fick de en flicka.
Då bodde vi i Grycksbo. Bruket finns kvar där och ryker lika mycket idag som då. Antagligen med färre miljöovänliga utsläpp men ryker gör det. Eller ångar kanske ligger närmare sanningen. Vet inte.
Vi åker inlandsvägen norrut. E45. Fast vi är inte där än. Snart. Vi åker Riksväg 69 och rullar genom skogar vi knappt såg i somras. Skogen var blå. Inte grön. Idag är himlen lika grenen nu beror det på regnmoln och inte molndimmor bestående av aska o sot. Maken rattar.
Jag får med mig min tavla hem idag!!! Yayyyy! O min alldeles nya o helt fantastiska Tuppastake med två ljusstakar i samma stil.
Tre minuter i elva o dags för gudstjänst från Backekyrkan i Umeå o vi kom just till Mora-Noret. Ska gå o se om vi hittar nån Moramust.

Sådärja. 25 minuter senare hittade vi. Att ens försöka hitta på Willys är dö'fött o det borde man kunna räkna ut innan man försöker. Tror det är bara ICA som har. O nu hittade vi på ICA Maxi. Joråsåatt. Åtta flaskor.
Radion spelar Balls to the Wall. P3 Rock? Energy? Nä. Tidernas bästa rock.
Då bär det vidare norrut igen. E45. Den bär nästan ända hem men vi viker av nånstans i södra Lappland för att komma oss ut till kusten o Ersmark o lämna av sonen - definitivt inte med alla mustflaskor.

O Morberg har gjort en ny bok, lagom till jul.

Av Kvasthilda - 2 november 2014 09:00


Tema nr 102 Häpen

306/365


Det var bara förnamnet när jag såg presenten jag fick av Sambons bror och hans fru när jag fyllde år. "Hade tänkt ge dig en ren...". Men jahadu. Nä, en jäkla tur att det blev en dalahäst! Han gör dem själv :) Har lämnat plattan i stugan. Vill inte riskera att grannen trampar sönder den... Hahahhaa. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards