Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 november 2014

Av Kvasthilda - 7 november 2014 21:45


Visst. Det är ju så. Om det inte är skottår. Jag har fått tag i ett av temana nu och fotat och tagit ett par andra bilder som får bli två teman. Det är så jäkla svårt att hitta geisten och inspirationen! O många hål att fylla upp. Ligger lite efter. Måste trampa igenom mina arkiv o se vad jag kan hitta på. En del egna teman. Får en idé ibland när jag sitter på loket o filosoferar men så har jag inte kameran med mig eller nåt bra ställe att anteckna på, så det faller ut i sanden. Eller snön om man så vill. Om de varit lite snabbare i Luleå hade jag kunnat haft min nya kamera här. Fick en 70D av Maken i födelsedagspresent. Dock hann den inte komma före födelsedagen o jag vet inte när han kommer hem nästa gång. Kan ju kanske skicka den med Kayen när han åker hem? *suck* 


Min födelsedag ja. Själva födelsedagen firades med etthundratvå mil på dimmiga vintervägar. Men dagen innan firades med älgfilé o -stek med färska kantareller och murkelsås till potatisgratäng, med kokt broccoli o minimorötter. Det föll i god jord :) Jag körde/åkte drygt trehundra mil förra veckan. Först till stugan för att slappna av några dagar, sedan längs E4 mot Dalarna via Umeå - vilket blev ganska precis åttio mil. Sen skulle Maken av nån underlig anledning åka E45 norrut vilket spädde på med tjugo mil. Tio mil inåt landet o lika lång resa norrut för att sen vika av mot kusten i tio mil till för att lämna av sonen i Ersmark. Knallkork. Men vi for in i Siksjön och Ho'dal på vägen upp så man fick ut något lite mer av det. Men det tog oss fjorton timmar! *uuurrrkkk* Kråkan stannade o sov i stugan för vi landade precis till midnatt så det blev bokstavligen hela min födelsedag. Från tio på morronen.... Resan ner tog väl åtta timmar. Totalt. Då kom vi ner före midnatt men lämnade Långträsk vid lunchtid o hade ett längre stopp i Umeå hos Kläppen o Lindblomman. 


Jag fick det jag hade önskat mig. Visst önskar man sig presenter när man blir gammal? Jo, femtio är ju nåt speciellt. Jag slapp förklara krig mot min familj. Hotade med det när vi var o stöpte ljus o Anita o jag stod o tittade på lyktor o ljusstakar. "En sån vill jag ha. O får jag inte en sån förklarar jag krig mot min familj - jag är den enda som ingen har". -Aj då, sa Anita. Då blir det krig. Jag vet vad du ska få. Attans tjuvkärring. Det visste hon o med pokerfejs ljög hon för mig. För jag fick min tuppastake. O två ljusstakar till den! ÄNTLIGEN!!! Älskar den! Ungarna tycker den är skitful. Den äldsta o den yngsta. Mellantjejen tycker att den är frän. De andra två förstår sig inte på kultur. Dalakultur :)

Jag lämnade den i stugan, tillsammas med de två separata stakarna. O en del av ljusen jag stöpte förra fredagen. Ska gå igenom de jag har hemma - eller har börjat - o ta ner lite av dem till Långträsk för att elda där. Behöver bara en bricka att ställa staken på, då de gamla ljusen kan rinna lite. Måste lämna ljus som jag har fyra av här, till min adventsstake. Å andra sidan har jag den trearmade i köket som behöver.... just det tre ljus. Leksandsstaken behöver också tre ljus - plus två till de små. Fast de kan få mellanljus o Tuppastaken får långa. 


Av Kvasthilda - 7 november 2014 09:00


Eget tema nr 36 Lurad

311/365


Men jojo. De ljuger ju! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards