Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 november 2014

Av Kvasthilda - 6 november 2014 21:06


Äntligen hemma. Kan ju säga att resan till Narvik inatt var en av de längsta nånsin. Var svidande dö'trött innan jag kom ner till Narvik. O kul att veta att nästa är fyran. Dvs nästa tåg i turlistan. Fy fan. 

Apropå död. Hörde att en klasskompis pappa gått bort. Havet tog honom. Fast om det hänt nu eller långt tidigare vet jag inte. Klasskompisen la upp bilden igår på facebook o nämnde det. Kan ju ha hänt tidigare. Hans far var klassföreståndare i en av mina parallelklasser. Där en av tvillingarna gick. Eller den andra av tvillingarna. Anders gick i min klass. Matts i Stens klass. O de bytte plats emellanåt. Vilket inte alltid uppmärksammades av lärarna. Vi, elever såg skillnad på dem o fnittrade hysteriskt när det hände. De flyttade till min klass i tvåan. De hade varit i Liberia året innan och på klassfotot med kära Berit som dog i våras, hade de på sig batikinfärgadetröjor från Liberia och ett par afrikanska masker. Vår klass delade ju på sig mellan trean o fyran och spreds ut i tre klasser. Tvillingarna delade på sig för att bli två separata elever och inte en enhet. 

Jaja. Femtioårsdagen då. Kommer ett inlägg om det när jag landat. Blir väl under helgen. 

Nu ska jag skanna lite innan jag kryper under täcket. 

Av Kvasthilda - 6 november 2014 09:00


Tema nr 103 Här

310/365


Här är sista bilden för nu... Eller inte. Men här är en närbild på diamanterna från gårdagens tema. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards