Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 november 2014

Av Kvasthilda - 13 november 2014 20:36


Spännande ibland. Det brann på Ofotenbanen inatt. En av kollegorna fick dra in tåget på Rombak o lämna det där. Det hade fattat eld i maskinrummet. Eller under loket. Vet inte riktigt. Kall som is. Föraren alltså. Antar att han begärde sig in på Rombak, då han stod på ett annat spår än det genomgående. Vet inte om de använder Rombak som mötesstation just nu, med ombyggnationen. Jo, jag har mött fordon där, som stått på Spor1 - intill stasjonen men det har varit arbetsmaskiner av olika slag. Aldrig ett tåg. Eller. Inte sen de började bygga om. 


Artikel i Fremover.


Av Kvasthilda - 13 november 2014 11:22


Nu tog det stopp i 365an igen. Eller tja. Jo. Stopp är det för jag har ingen bild väntandes - annat än i december. Men det jag fixade för nu är publicerat. Dags att sätta tänderna i arkiven igen o gnugga geniknölarna. 


Vaknade med ont i halsen idag. Aj Aj riktigt Ont. O en fundering om ominstallation av den här jävla datorn. Fasen vaqd jag avskr när tekniken inte går min väg. Hela skärmen ser ut som HDR. Kan knappt läsa texten ens. Kan ju vara en kabel som fått spatt men skärmen ser OK ut i vissa lägen - u ippstart är den glasklar. Den kanske har annan upplösning då men det är först när den kommer till Windows den kräckar ihop o ger mig skallebang. 


Luna har bitit/krafsat sönder bodyn men den sittar kvar ännu. Det kliar väl under den. Som den katten slöpper hår,. En annan får ju spatt o spader över ett stray löst hår på ryggen o hon har en hel päls som kliar. Borstade en den av henne igår men det här är ju runt axlarna o nacken o där gjorde jag det inte. Hjälpte henne lite nu o hon la omkull sig. Neo k frivbilligt o la sig under borsten igår. O jag såg ut som ett fältslag. Som om jag fajtats i ett fält av ull. Eller katthår för den delen. 


Nä, nu blir det ominstallation av datorn. 


Kan ju också meddela att solen strålar från knallblå himmel idag. En fantastisk vacker dag med gnistrande vit snö på backen. 



Av Kvasthilda - 13 november 2014 09:00


Tema nr 19 Beundra

317/365


Min Allra Käraste Syster Yster. Det är en person jag beundrar. Efter många år under annan regi, tog hon äntligen sitt förnuft till fånga o öppnade eget. O det går bra för henne! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards