Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 november 2014

Av Kvasthilda - 12 november 2014 14:00


Ligger i sängen på hotellet i Narvik. Kom ner vid sexsnåret i morse o blev lite försenad pga annat tåg som gick sent. Finns ju begränsat med mötesplatser :) De blir fler o snart är alla stationer utbyggda. Bara växlarna funkar i alla väder. Lite si o så med det.


Det är isandes kallt i rummet jag bor. Eller rummet... Sviten. Det är ett av hotellets "oanvända". Och en svit det röks i. Något inpyrt. Det finns ett extra element inställt men det står i andra änden av sviten o värmen letar sig inte in till sovdelen. Förvisso föredrar jag kalla sovrum mot varma men lite varmare än.. 14? grader vill jag nog ha. Kanske det är 16. Hahahaaaa. Kallt i alla fall. En grad märks. Det blev märkbart kyligare på loket inatt o jag började huttra. Tittade på displayen för temp (komfort) o den sjönk från 21,nåt till 21,3 o 21,2. Varje tiondel märks! Speciellt på natten när kropp o knopp är trötta.


Nåväl. Inger hann komma på jobbet innan jag fick litt rum. Nattevokten var i källaren så jag tog mitt pick o pack o gick ner för frukost innan jag fick mitt rum. Har sovit i cirkus fyra timmar. Drog på elementet även i sovdelen men det verkar inte avge nån större värme. Det blir varmt men det delar inte med sig. Drog över mig det andra täcket också.

Undrar hur det går med Luna? Hon fick vara utan tratt men hennes kroppsstrumpa var ju betydligt tajtare än den första hon fick så den sitter nog kvar. *hoppas jag* Åsså har homonym varit ensam i köket Inatt heller. Har säkert hyssat sig blå. Hon klev upp i hyllan fast jag satt intill. Vet inte hur, för den detaljen missade jag. Plötsligt var hon bara där. Väntar bara att hon ska riva ner de fina lappskorna i keramik vi fick av grannarna när Elin föddes. Nä, Erik fel grannar. De går sönder i så fall, för de är så sköra. En av dem har tappat en liten bit. Inte hennes fel. Hände långt mycket tidigare. Minns inte vad, bara.

Några timmar till i den här isigloon innan man ska hemåt. Är väl bara att klä på sig då. Långkalsonger, strumpor, tjocksockar, fleecetröja o dito jacka. Byxorna kanske också. O mössan om det inte räcker.
Börjar skymma ute, ser jag.


Tror fan jag ska plocka fram lite julpryttlar i helgen. Stjärna. Ljusring. Se om jag hittar en plats till nya ljusstaken. Katterna rev ner min fina guldiga men jag köpte en likadan i "ekfärg". Hade ju gärna haft min guldiga men jag får den inte att funka o har aldrig tålamodet att pilla. När jag blir pensionär. Bara femton år dit.


Av Kvasthilda - 12 november 2014 09:00


Tema nr 45 Eufori

316/365


Mumsigt.

Färdigt i tid.

Juldofter. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards